Kraftige føtter? -Gode sokker og Strikkeoppskrift

Designet av  Erika Guselius

 

Det er med sokker som med både sko og klær ellers: Noen trenger bredere sko, ikkje nødvendigvis større, men samme nr som alltid bare litt breder. Bukser? Ja det kan noen ganger være et eventyr! Kan jo ta meg selv som eksempel: I begynnelsen av året endte eg opp med ei turbukse str 56, men eg hadde ikkje trengt den såååå lang! Ikkje sant? Sånn er det også for mange når det kommer til sokker; Noen trenger både bredere fot og mer vidde rundt leggen/anklene…Det er sjeldent du finner i en vanlige sokkeoppskrifter så derfor måtte eg huke til meg denne her, flere av dere har nemligen etterlyst noe mer romslige sokker 😀 Her er det i allefall en oppskrift 🙂

 

 

 

Designet av  Erika Guselius

 

Eg falt jo for sokkene når eg satt her å scrollet før eg oppdaget at dette var en helt spesiell sokk 😀
Den er strikket i Sisu, et garn me kjenner ganske så godt. Selv har eg aldri strikket sokker i det garnet,
men har hørt at det er godt til sokker så da stoler eg på det 🙂

 

RAMSEN
Bildene over
Str 36-42
Svensk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Ååå i dag må eg ut å gjøre noe eg IKKJE LIKER!! Eg har time hos optikeren min, det i seg selv er intet problem, men eg skal visst nok også velge meg noe nye innfatninger…DET liker eg ikkje!! Det eg finner mest irriterende er når man står der å prøver et 10-talls briller og den i i butikken sier: “De kledde du!” Har aldri opplevd at de sier at den var nok ikkje noe for deg! Eg ser meg selv i speilet og tenker: ALDRI i livet! Eg er utrolig kresen når det kommer til hva eg liker å putte midt i ansiktet mitt så når eg har funnet et par vil eg aller helst bare ha det, eg har 0 interesse for å prøve noen flere. Eg vil også ha svart innfatning, når eg da får en gjeng med brune og grå lagt foran meg…?? Det skjedde i fjor – “Jammen prøv de da, de er jo så fine”Nei, eg skal ha svarte... Eg skulle bytte innfatning i fjor, men fant altså ingen. Kinnbeina mine er ganske brede og da trives eg ikkje om brillene blir for smale…Da ser det ut som eg har klistret noen midt i…

Vel vel, eg får bare spise og kle, manne meg opp og gjøre meg klar!

 

 

 

HA EN FIN DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Da jeg var hos optiker og skulle ta ut briller ga jeg klar beskjed om at jeg skulle ha røde briller.
      Først protesterte hun ene litt sånn forsiktig. Rødt var ikke helt fargen. det året…
      Jeg så bare litt strengt på henne. Så ble der røde briller. Måtte prøve tre tror jeg, før jeg ble fornøyd.

Siste innlegg