KULT TILBEHØR – Gratis Strikkeoppskrifter

Reklame | Dale Garn

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

DENNE SKAL EG HA!! Eg elsker jo hetter og denne kan eg jo putte på meg hvor som helst uten å ha en spesifikk genser på meg! JuHuuu Det er det tøffeste eg har sett på lenge! Oppskrifta har eg allerede lasta ned til Ipad`n så nå altså!! Woop Woop! Først og fremst kunne eg tenkt meg en som matcher Macey Genseren eg holder på med, og sååå må eg vel klare å overbevis Dib om at han også trenger en! Han er veldig flink med å bruke lue når det er kaldt, ja ungdommen går gjerne med lue + et hetta, så i mitt hodet er jo denne hetta da perfekt?? 🙂

Ikkje bare det! Har du f.eks ungdommer du vil strikke til i Julegaver!? Ok, da vil eg jo si at denne er perfekt!

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Har du på deg denne får du også litt varme rundt halsen så dette er midt i blinken 🙂 I følge oppskriften strikkes den i NATURAL LANOLIN WOOL (<– Finnes i 51 farger, mange nye!!) eller ALPAKKA FORTE CLASSIC
(<–Helt nytt og vanvittig deilig garn!) Som vanlig strikker du selvfølgelig i akkurat det garnet du vil, men forhold deg til strikkefastheten for at prosjekt skal fremstå slik det gjør i oppskriften.

 

SNØHETTA
Bildene over
One Size
Gratis og Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Hvis du kikker deg rundt så er det mange av de unge som har hetta over hodet, når det er kaldt har de som regel også lua under hetta. Altså, hva er da mer perfekt enn å strikke en matchende lue til å ha under hetta som vist over?? Jepp, jepp, ganske enkelt en helt perfekt gave til f.eks Gutt17! Ikkje det? Eller hu mor på 49 *ler hjertelig*

Eg TRENGER et slikt “sett” i deilig alpakka, hetetokter eller ei, men dette MÅ eg ha!
Luene er strikket i ALPAKKA FORTE CLASSIC

 

 

RIB UNI-LUE
OneSize
Gratis og Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

FREDAG, takk og pris!! Meeen, det vil ikkje si at det blir ei slaraffenhelg, trooor eg? Ali fikk malt taket på kjøkkenet i går og eg trooor planen hans i dag er å male veggene. Fargen der er me ganske usikker på. Joda, me liker fargen, men kjøkkenet er kanskje litt lite til å takle den? Hmm ganske usikker, men siden me ikkje klarer å komme frem til en bedre(?) farge kjører me på å prøver. Kanskje me blir positivt overrasket? Hvis ikkje, ja så finnes det tonnevis av farger på malerbutikken *puster lettet ut*. Me måtte ut med 2 høyskap fra kjøkkenet pga parketten. Gulvet under kjøleskapet var helt herpet og skapene sto ved siden av. Først trodde me at parketten gikk rundt skapene og at det bare var å dra opp gulvet, men parketten gikk UNDER skapene så da måtte de ut. Eg der i mot vil helst IKKJE ha de inn igjen! Joda, men trenger så ABSOLUTT skaper, men disse skapene er så idiotiske inni! Det er nesten bare halve hyller, ja sånne smale helt inn til ryggen i skapet + hyllene er høye! Veldig høye! Kunne fått inn ganske mye mer i de skapene om de var skikkelige inni. Så ja, eg kunne heller tenkt meg å fått inn noe lavere, som f.eks en form for underskaper/“Kommode“lignende for me hadde fått mye mer plass i noen skuffer enn hva me har i de skapene. Her må nok overtalelsesteknikker tas i bruk og eg vil tro eg har Amira med på laget og SAMMEN pleier me 2 å få det som me vil *fniser*. Hun kommer heldigvis hjem på søndag
og ingen skap skal ikkje inn før det MoHaaa

Må jo også ut i dag da, formen er laber og en ekstrem kvalme har herjet de siste dagen (derfor eg har sovet mye!) Ingefæren har ikkje virket like godt de siste dagene så eg håper ikkje det er noe “nytt under sola”!! Men men, helgekosen må hjem + eg skal handle for mor mi også. Blir vel kanskje til at eg må kjøre
alene siden Ali har tenkt å male, får se hvordan me fikser det 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTT FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei ganske sliten Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Helt utenfor det du skriver om her, men jeg måtte bare innom og spørre om du har sett Zia Hoodie på ravelry. Får ikke til å linke fra tlf, men tenkte tvert på deg da jeg så den. Rillestrikk, kommer og hette… den er til og med på salg til 19. September. Syntes ikke den var så verst, jeg (selv om jeg ville hatt den et par cm lengre)
      God helg 🙂

      1. Jepp, stavekontroll er noe herk! hehe Eg har sett den ZIA tidliger og JA den er absolutt aktuell og ligger under favoritter 🙂 God helg til deg også 🙂

    2. Du er så flink å finne fram flotte oppskrifter. Perfekte gaver til både de litt yngre og til oss litt mere voksne. Garnønskeliste notert, nå kommer jeg til å gå på en smell når det gjelder min selvpålagte garnkjøpestopp, ha,ha😊God helg, Gro Vibeke😍

      1. Intet garn er bedre enn det me unner oss selv under garnkjøpestopp haha Eg skal absolutt ha ei slik hette 🙂 God Helg til deg også 🙂

Siste innlegg