Lace Details – Strikk deg en nydelig topp!

Designet av Hanna Maciejewska

 

En helt enkelt topp kan bli et flott blikkfang om du legger til litt Lace ♥ Det trenger ikkje være mye, bare akkurat passe. Til deg som nå tenker: “Ååå sånt strikk kan eg ikkje” – Skal trøste deg med at de aller fleste lacemønster består i grunnen kun av kast, rettmaske og 2 masker sammen, det er i grove trekk, men sjeldent mer avansert enn som så – det er TOTALEN som blir nydelig 🙂 Når eg strikket mitt aller første Lacesjal som var smekkfult av “hull” skjønte eg svært lite, men eg tok bare en maske, eller en rute i diagrammet om gangen. Når eg så til slå strekket ut strikketøyet var det helt magisk! Det ble jo faktisk til noe! Anbefaler Lacestrikk for det er ganske så tilfredsstillende og når du har gjort det noen ganger og skjønner “tegninga” er det også utrolig kjekt 🙂

 

 

 

Designet av Hanna Maciejewska

 

Toppen er strikket i tynt garn, type 400 m/100 gr så dette blir i tillegg veldig veldig delikat også.
Du vil sitte tilbake med en lett og herlig topp.

 

LEXA
Bildene over
Opp til 164 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

Mandag, 13 grader og fuktig(?) + at det nå også har begynt å blåse…Jaja, det er jo bare å bite tenna sammen for det blir nok bedre 🙂 Eg skal ikkje gjøre noe i dag som er avhengig av fint vær så det får nå bare være….
Har nemlig litt perler som skal legges 🙂 Ble som sagt ferdig med det største i går, men tror muligens det blir litt endinger der, men først skal eg perler det neste før eg evn fjerne noe fra det første. Ikkje sant? Du skjønte lite av det, men eg tror det blir bra til slutt 🙂 Tenker eg må ta å friste Dib senere i dag
når det gjelder montering av nok en krakk 🙂

Hadde i grunnen et håp om bra tørkevær i dag for eg orker ikkje flere stativ i stua! Det kommer ikkje på tale å sette på ovnen heller for det er jo litt for vamt til – Så ja, da fyller me heller opp vaskerommet i mens – Iiikkjeee sant!?

Anyway, eg går for en bra mandag – krysser fingrene for det. Tanken er å ringe til optikeren nå etter på, det burde vært gjort for lenge siden!! Selv om eg merker godt at eg ser dårlig bare utsetter eg det hele tiden….Å kjøpe nye briller er by far det verste eg vet! Det er bare så forbanna godt når det er gjort! Krysser fingrene!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN FLOTT

OG KREATIV MANDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg