Langtidsprosjekt og alt for mange fristelser…sukk…

 

Dette er min Aamu…det er rett før den definineres som en “landeplage” *ler* Oppskriften til Aamu finner du HER INNE (<—Isabell Kraemer) Det var helt tilbake i oktober 2019 da eg var på Strikketreffet i Stavanger at eg ble helt gira på denne go`biten og kjøpte Tukuwool som den orginalt er strikket i 🙂 Eg strikker den også i akkurat de samme fargene som Isabell 🙂 Det rare er at dette er en genser eg virkelig vil ha ferdig, så normalt sette så burde jo denne vært ferdig på max 1 mnd – Det har eg klart mang en gang før, men i AamuProsessen har det poppet opp så mye inni mellom som har vært viktigere…Det har poppet opp prosjekter og ting som var lovet til andre og da går det foran og rett over nyttår i fjor så ramlet det jo inn med perler her i heimen – og alle vet jo hvordan det gikk 🙂 Men nå har den fått en del oppmerksomhet de siste dagene så eg øyner et håp! Et håp om å få brukt den denne vinteren! Har ca kun et halvt erm igjen, det blir jo smalere og smalere,
og kan i realiteten bli ferdig på en dag…Iiikkjeee sant!?

I dag blir det uansett ikkje, sitter her å prøøøver å manne meg opp til å pakke ned jula, i allefall her i stua! Føler for å få tilbake den “freshe” stua, den som kan ta i mot våren! Har du sett alle de nydelige Prmula`ne som nå er på butikkene?? Ahaaa Mestergrønn bugner! Det pleier å være det første vårtegnet eg får i hus, selv når det er frost
og iskaldt er det sååå oppløftende å ha en gjeng av de i hus 🙂 Men men, det får bli på mandag i så fall 🙂

 

 

 

Designet av Lisa Clarke

 

Når eg bare sitter her å scroller og kikker så er det prosjekt som dette som kan vippe alt!! Selv om eg som oftes vet før eg starter på noe sånt som dette at det muligens ikkje blir ferdig, ja så går eg i “fella” hver eneste gang…
Eg blir skikkelig gira og fyker som regel inn på Garnrommet og rigger til en kurv med farger eg liker åsså koser eg meg til neste prosjekt popper opp…og sånn baller det på seg…*lagrer dette for sikkerthetsskyld*...

 

CAMPFIRE BLANKET
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Karin Kåks

 

Sokker som dette lager også ALLTID problemer….Sukk…Tenk å bare samle samme noen nøster med tynt sokkegarn og bare KOoOSE seg!? Ååå det er et drømmeprosjekt selv om det for mange
er et mareritt å strikke sokker…

 

VIBBERBRO
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Meeeen, ok! Før eg i det hele tatt skal ta frem strikketøyet i dag så skal det ryddes!! Målet er å ta stua tilbake før kwellen! Det burde absolutt være mulig uten å sette hele leiligheten på hodet. Eg tørket faktisk støv i stua og vasket gulvet på nyttårsaften så hvis eg er litt forsiktige (hehe) så slipper eg å vaske så mye *humrer* Premien
i dag er en dusj og NY pysj til kwells! Eg fikk jo en skikkelig deilig pysj til jul av mor mi, men genseren manglet jo!! Vel, Cubus handlet fort og fikk den sendt samme dag som eg sendte mail, og i dag plinget det i sms-boksen: Pakken ble levert i postkassa halv 6 i morges! Jadda! Når eg så den mld slengte eg pysjbuksa som
eg har brukt i vaskemaskinen og nå henger den til tørk over ovnen 🙂

Jaja, da er det bare å komme seg på beina å få gang!

 

 

HA EN FIN LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Heier på deg. Nå vil vi se den genseren ferdig altså. Ikke mange timers arbeid.
      Og lykke til med «av-julinga» idag.
      Det fikser du.
      Jeg er av de som i hvertfall har jul til 13. dag.
      Så jeg starter med ett nytt strikkeprosjekt idag.

    2. Den genseren er nydelig kos deg med siste resten. Pakk ned jula og få inn våren. Her blir det flytting og pakking fremover, glede meg til strikketøy kan prioriteres😉. Godt nyttår glede meg til å følge deg i 2021 og🤩

    3. Godt nyttår og lykke til med genserarmen! Den blir veldig fin!👍👏☘️

    4. dette er en fin genser og du bør så absolutt få den ferdige på få dager,julen vil jeg ha en uke til ,her i huset er det 13 dagsjul som gjelder eller 20 dagsjul ,men da er det ut :=) koser meg max,har gått lang tur nå på førmiddagen og nå skal jeg strikke litt på en babyhue til barnebarnet vårt som er ventandes i slutten av denne mnd :=)

Siste innlegg