Lekker og luftig Raglangenser – Gratis Strikkeoppskrift

Reklame | Du Store Alpakka

Designet av Marion Lange-Köhler

 

Ååå eg har en del AIR og SOUL nøster liggende i de deiligste sommerfargene og har lenge drømt om en genser – en genser som eg ikkje kjenner eg har på meg! Ja, som eg kan ha over en spagettitopp og tights ellers shorts, til sommerbruk. Den må være litt lang, ja nesten som en tunikasak, skjønner? Vel, eg fant den!! Ååå lekkert ♥

MEN!! Før eg nå får meldinger om at “Oppskriften er jo på tysk?” – Ja eg vet 🙂 Bortsett fra at eg har bodd 1 år
i Sveits med tysk undervisning noen timer i uka på en skole så kan eg ikkje tysk, men vettu? Eg lastet ned oppskrifta (Ja den er gratis) skummet gjennom og tysk er så mye mer likt norsk enn du tror, syns i allefall eg da. (Eller har det noe med godvilje å gjøre?) Vel, eg skjønte det og oppskifta er slettes ikkje komplisert. Hvis eg følger strikkefastheten i oppskriften vil eg garantert på en genser som blir for smal til moi, men der er top/down raglan unikt: Det er bare å fortsette å øke til “tuppen&lillemor” får plass og så fortsette du så lenge du trenger eller orker 🙂 Tall er sist eg sjekket språkuniversale så dette fikser du uten de største problemene.

 

SOMMERRAGLAN
Bildet over
Str 36 – 42
Gratis Tyske Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Søndagsplaner? Tja, tenkte eg skulle holde hviledagen heeellig eg! Lørdagen i går gikk jo i ett bankende sett!
Så i dag: STILLE og ROoooOLIG 🙂

 

 

 

Det var egentlig ikkje heeelt planen i går, ja å male terrassen, men Ali fikk blod på tann da malinga var i hus!
Det gikk vel 3-4 timer så var det gjort = Ali kaputt! Me fant ut da me skiftet farge for 2 år siden at det ble mye finere hvis det var gjort med pensel enn med rulle, så ja, da kryper han rundt på huk da vettu….DET kan nesten knekke en hver rygg vil eg tro for eg trooor han kan sammenlignes med et skrangleverk i dag når han står opp.
Uansett, terrassen er flott og det er igjen klart for en sommer med masse blomster!! Gleder meg!

 

 

 

 

Eg tenker eg setter meg her eg! Har noen planer som må settes ut i live! Må ta å finne noe kjekt eg kan se på Tv, eller det blir vel med HØRE når eg sitter her 🙂 Det er masse hamburgere og salat igjen fra i går så i dag er det selvforsyning på kjøkkenet 🙂 Hadde det vært sol og litt varmere ville eg ha klargjort Grønnsakkassen,
men overskyet, litt regn i luften og 6 grader frister ikkje! Skal i grunnen bare luke bittelitt +
fylle på med litt gjødsel så er det klar for frø 🙂

Hva skal så du bruke søndagen til? UT på tur?
Sitte i solveggen, eller, kanskje du må måke?

 

 

LAG DEN EN FLOTT
SØNDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei STOLT Vibbedille 🙂
100% Røykfri i 500 dager!!

4 kommentarer
    1. Veldig lekker genser. Men denne er så enkel i sin konstruksjon at jeg vil tro at det holder å strikke en prøvelapp for å se hvor mange masker man har på 10 cm,for så å legge opp ut fra det og sine egne mål. Raglanfelling er jo også veldig enkelt og gir jo en fin passform. Denne tror jeg nok vil bli lekker både som kort-kort,kort og lang modell,alt etter hva man foretrekker.

    2. dette var lekre gensre ,wow :=) ellers har vi hatt vår første bobiltur i dag,kjørte til Briksdalsbreen og der gikk vi opp,første fjellturen min siden jeg oppererte foten min i desember,var herlig

Siste innlegg