Lekker Snurr! – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Strikkefritid/ Marita

 

Så lenge ingen går på en snurr i jula kan du gjøre hva du vil med strikketøyet 🙂 Har vært en del design nå med litt snurretendenser og tenker og tror at mange nå blir fornøyde med en norsk strikkeoppskrift av fenomenet? Jakken på bildet er strikket i tynn merino (ca 420 m pr 100 gr) + Tilia, blir både lekker og akkurat passe fluffy. Her er det
i utgangspunktet strikket med patent og resten blir som en dans med strikkepinnene. Siden eg stort sett ser optimistisk på det meste vil eg tro at hele valsen er godt forklart og at det vil gå som en lek all the way 🙂
Lekker, ja det kan me uansett være enig i at den er!

 

 

Designet av Strikkefritid/ Marita

 

Velger du lignende garn som det som er brukt får du deg i allefall en skikkelig deilig myk
jakke som vil ha et ganske godt “hold” 🙂

 

 

CHAMPAGNE CARIDIGAN
Bildene over
Str fra XS til XL

 

 

 

* * * *

 

Klokken 05.20 våknet eg ca, lå å dro meg, snudde på puta for å få den kald for eg tenkte jo at eg kunne ligge
å dorme litt frem til alarmen skulle ringe kl 8. Ble vel liggende ca 10 min å “vente” før eg tok mobilen å sjekket klokka…akkurat ja! Var jo ikkje rart at alarmen ikkje ringte! Var jo ennå 2,5 t til…Jaja, siden Ali alene drev å løftet taket på soverommet var det egentlig bare å stå opp, mye bedre det enn å ligge å irritere seg! Garantert at eg må stupe i seng et par timer senere i dag, passet litt dårlig sånn egentlig, men men…Må man, så må man.

Siden eg nå var så tidlig våken får eg i allefall noen timer Me-Time i mørket med stearinlys og kaffi i fred og ro – Deilig det også 🙂

MIN plan i dag er som følger: Tidlig ut (helst før kl 12) å få handlet det som trengs for å kunne ta Juleferie 🙂 Me skal også handle for mor mi + innom et par andre butikker. Skal ta med gavene til henne og resten av familien som skal feire jul samme + resten av kakene og sursilda som skal opp til henne. Om og HVIS eg baker noe mer i løpet av helga (Har jo en rull med kransekakedeig da…) så får hun få det på mandag når en av oss uansett må innom Rema! Ja du vet, med fryskap er det vanskelig å få plass til ei Kalkun på over 6 kg så den skulle få ligge å vente
i fryseren på Rema. Grei service det da 🙂 Hadde jo et lite håp da vettu at de nye hvitevarene skulle komme før jul, men det er tydeligvis ikkje bare bare når hovedlageret fortsatt er tomt og det er problemer med bestilling på SVARTE hvitevarer…Jaja, lite å gjøre med det. Håper bare ikkje at kjøleskapet tar fullstendig kwellen nå i ferien. Må nesten lage meg ei krus til med kaffi, bare eg får i meg nok koffein så klarer eg nok å holde koken skal du se.

 

 

HA EN FLOTTERS FREDAG
OG IKKJE STRESS!!

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂

9 kommentarer
    1. god morgen,det var tidlig ja ,da kan en strekk på dagen være god :=) det var en nydelig jakke,om jeg hadde skjønt meg på oppskriften hvet jeg ikke ,mulig jeg måtte hatt et kurs først ,men fin var den ja .Får jobbe videre på ragnakofta mi,så venter jeg en pakke til en sagakofte som jeg skal strikke til min søster,får nesten prestasjonsangst for hun er utdannet kunst og håndverkslærer :=) rema sin fryseboks er nok god å ha ja,men hadde jo vært kjekt å få sin egen før jul da,krysser fingrane for att din nåværende oppfører seg som vi ønsker alle skal i jula ,riktig så snille :=) ha en fin dag da

    2. Her skal jeg på åretsjulelunsj på jobb, som jeg bruker å lage- i år er har jeg tatt tidlig juleferie, da ortopeden har fjerna no’ ledd oppå foten å erstatta med no’ stålplater Så i år er jeg gjest som resten av de ansatte 🙂 Nå er det gips fram til 9. januar… her snakker vi rolig jul og hjembaksten tar vi på nyåret. Det strikkes og leses i godstolen. God jul blir det alikevæl ! God jul til deg og dine 😉

    3. Nysgjerrig på hvordan dere tiner kalkunen? Spør fordi mannen din er kokk. Har hentet hvert år den 20. desember, frossen kalkun på rundt 6 kg, som jeg setter rett i garasjen, og da er den helt tint til preparering på morgenen den 24., og senere til steking.
      Ønsker deg og dine en god jul 😊

      1. Ali henter vår på mandag morgen når butikken åpner og så bare tiner den før han tilberederer den godt ut på dagen den 24. 🙂

    4. Det er mye greier å ordne med ja 🙂 Men du – jeg ler ofte av den kaffen din sent på kvelden! Hvordan greier du det? Tenke på mange ganger altså…Du og den kaffen og strikk så sent på kvelden. Men du har kanskje litt annen døgnrytme enn meg….hehe 🙂 God kveld med kaffe og strikk!

      1. Sovner som en stein uansett eg 🙂 Har aldri hatt problemer med det 🙂 Blir som regel et par kopper på formiddagen og en god kopp på kwellen, ikkje så farlig om den er blitt kald heller 🙂 Ja, eg er veldig glad i kaffi, må ha litt melk opp i + et knips med sukker <3

    5. Det var en lekker cardigan! 😍 Den tror jeg eldste datter på 20 hadde likt, må vise henne den!

    6. Hei,
      Så kjekt å lese at du synes min Champagnecardigan var fin!!!
      Nå ble jeg skikkelig glad 😀
      Og ja, det stemmer at denne er veldig kjekk å strikke!!! avansert,
      men når du får taket på “snurringene” så går det lett som en lek 🙂

      Mvh
      Marita Furenes Hagli / Strikkefritid 🙂

Siste innlegg