Lekker STRIKKEKJOLE til store og små – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Wenche Steffensen

 

Behov for en ny kjole til sommeren? 17.mai kjole? Ja for i år blir det vel vanlig feiring, ikkje det?? Med tanke på at det nå er…3 år siden sist (?) 2019 var vel siste gang me hadde skikkelig barnetog, eller har eg glemt noe vesentlig? Hmm nei, det var jo avlyst i 20 og 21, ja jo da blir det 3 år siden…Ja vettu ka!?
Da er det inna for med en ny og lekker kjole.

Strikk den i et garn du kan bruke når det er litt varm, orginalt er den strikket i Duo (Merino/bomull) noe som er et godt valg om det er varmt. Etter å ha strikket noen genseren i Wollmeise kan eg tenke meg at den hadde blitt perfekt i det garnet. Plagg i Wollmeise får en tyngde man ikkje får av annet garn som eg har strikket i.
Det resulterer i at plagget henger så fint.

 

KARAMELLKJOLE MYSIZE
Bildet over
Str fra 71 cm til 93 cm i overvidde
(Kjolen skal være tettsittende)
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Wenche Steffensen

 

Samme garn i en kjole til de små 🙂 Dette er en kjole som er perfekt til alt:
Hverdag, barnehage, bursdag og fest.

 

KARAMELLKJOLE
Str 1 – 8 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

I dag skinner sola fra skyfri himmel og det skal opp til 9 grader! Da lukter man vår og vel så det! Det er forresten Dag 12/Covid og eg er fortsatt forkjølet, men nå kan eg snart skylde på bjørka så det går fint 😀 Fortsetter dette været så blir det nok snart litt ryddings ute på terrassen – Gjett om det trengs da!?! Eg må sjekke litt om når det er ok å pakke ut den passjonsblomsten min, å ja, blir nok mye skravling om den planten i år også – HVIS den virkelig har overlevd vinteren! Den ser ikkje dø ut så eg krysser fingrene.

Planer for dagen er å handle for mor mi, nå er det 2 uker siden eg var hos henne sist. Vurderer en tur innom Ikea, men har ikkje heelt bestemt meg. Ser at eg kan trenge noen småting som hadde fått bort litt “rot” fra skrivebordet. Uansett, værmessig blir det herlig å farte litt rundt uten at eg må pakke meg inn i dunkåpe og skjerf.

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg