Lekker Struktur til hverdagen

Designet av Rievive

 

Det er så mye lekkert i strikkeverden, det er jo neeesten så eg får dårlig samvittighet av å ikkje strikke alt.
Det lar seg jo selvfølgelig ikkje gjøre selv om eg skulle ønske…Før, ja det er en del år siden, men mye av det eg strikket til Amira da hun var liten besto omtrent alltid av fletter og struktur! Ikkje bare er mye av det utrolig flott,
men det er skikkelig gøy å strikke. Det er så kjekt å se når “ting” skjer på det du strikker! Ganske magisk mange ganger hvordan maskene bare vrir seg og blir noe så fint bare av at man dytter
en strikkepinne med masker frem og tilbake.

 

 

 

Designet av Rievive

 

Eg tenker at denne må eg bare plukke med meg! Strikkefastheten er 20m/32 row og det må eg si: Om du ikkje er så nøye på strikkefastheten ellers, er det ganske viktig å holde den når du strikker struktur på denne måten.
Pga mønsteret er også strikkefastheten på omgangene veldig viktig i forhold til på oppskrifter hvor det f.eks står: “Strikk X antall cm før du bla bla bla”.

 

MACHI
Bildene over
Opp til 138 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

2.juledag, eller bare en vanlig lørdag om du vil. Her har det vært vanlig etter at ungene ble voksne å tilbringe dagen sammen med gode venner. Intet unntak i år heller 🙂 Det betyr at det blir Me-Time på moi! Deilig det også. Tenker eg bare fresher meg litt opp og parkerer i go`stolen sammen med strikketøyet og en serie. Akkurat nå er det “Once Upon a Time” på Netflix som gjelder – Så kjekk serie!! På pinnene har eg en grønn kylling som eg tror kan bli ganske morsom – Det er nå i allefall planen 🙂 Utover det er visst nok planen å ha lammelår til middag, kjenner at eg er i grunnen mett på middag, men Dib elsker lammelår så da er det ikkje bare bare
å hoppe over en middag 🙂

Så ja, planene er altså å holde aktivitetsnivået lavt og bare kose seg 🙂

 

 

NYT DAGEN DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Herlig genser det der 😍 og ja fletter ergøy 😍 nettopp strikka en Folgefonna genser til maen 💖 her og nytes det fred og ro med strikketøyet idag 😍 men får barn og barnebarn til middag senere (and med tilbehør) kos deg max, er dååå fortjent, 💖🎅

    2. I dag/ ettermiddag er vi buden bort til familie på middag. Skikkelig ruskevær. Snø hjemme hos oss…og Regn her i oslo… spent på været i Ski😊 utrolig trafikk uansett… kanskje fler som er gjestebud i dag🤣 ha en flott efta og kveld

Siste innlegg