Lemongrass – En Gammel Favoritt

Designet av Joji Locatelli

 

Sidestilt med en del andre er jo også Joji Locatelli en av mine store favoritter når det kommer til strikkedesignere. Eg fant henne tidlig, eller i allefall for en god del år siden. Det første eg strikket av hennes design var Denne Deilige Babyjakka i julen 2008 🙂 En av mine største favoritter er den på bildene her!
En skikkelig snerten og deilig genser med en litt festlig vri 🙂

 

 

 


Eg strikket min i Cascade Eco+, det er tjukt og det er mykt og godt! Husker eg kjøpt 3 digre nøster og det gikk med litt over 2 – Typisk, ikkje sant!? Akkurat litt for lite og man trenger et til hehe Når man strikker på pinne nr 6 da går det fort! I følge min registrering av prosjektet på Ravelry brukte eg kun litt over 1 uke! Jøss, eg må visst finne tilbake til noe av den der effektiviteten min *ler hjertelig*

 

 

 

Designet av Joji Locatelli

 

Genseren strikker du top/down med raglanøking 🙂 Om du gjerne syns det er en noe luftig genser til vinterbruk så er den om ikkje annet perfekt til våren når du kan kaste jakka 🙂

 

 

LEMONGRASS
Bildene over
Fra 100 cm til 145 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

 

Sitter i grunnen her å holder på å sovne! Var nok litt tidlig å stå opp kl 8, men eg fikk da i det minste Amira vel frem til flyplassen på tiden. Vel hjemme var eg en levende propell her i heimen! Amira hadde selv vasket og ryddet rommet sitt så det var bare for meg å legge på rent sengetøy så nå er rommet klart for gjesten som skal overnatte
i helga. Selv om eg rydda kjøkkenet plettfritt i går så det fullstendig BOMBA ut i dag, vel nå er det fint igjen…Fått bort masse klær + vasket drakten og annet tøy som skal brukes i helga og ellers bare hatt et strengt overblikk over alt så nå ser det ut som man kan ta helg! Eller, helg blir det slettes ikkje ennå for me har ikkje handlet! Satser på at Ali snart ruller ut av senga og at me kommer oss av gårde, vel å merke om eg ikkje sovner! Har også planer om en hårvask muligens en dusj haha Må neste det om håret skal være noenlunde i helga. Hva og hvordan me skal spise i helga vet eg ikkje, heldigvis skal gutta på Bankett lørdagskwell. Passer jo fint det siden alt er ferdig så sent, spørs om eg ikkje bare tar meg ei skive når me kommer hjem og lar det være med resten.

Å ja, eg gleder meg masse til helga, men eg skal også være glad når det er søndag kwell! Neste uke? 0 planer om å gjøre noe som helst! Vet`kje om eg orke legge noe strikkeplaner en gang *ler*. Håper i det minste det bli en medalje i helga da! Ja for det har eg fortjent! *humrer*

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei ganske sliten Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg