Litt extra kos må til når julen blir avlyst!

 

Det er store søss og mannen som har havnet i karantene frem t.o.m 1.juledag, da kan de evn teste seg ut. De ble eksponert for smitte i helga, dessverre da av et annet familiemedlem som testet positivt. Da er det bare å utvide julegave med litt extra go`saker og levere det på trappa, noe som eg gjorde i dag. Eg sa hvis de trengte litt extra kos så var det bare å åpne den med en gang, noen som også ble gjort 😀 Det veier jo ikkje opp for en avlyst jul, men eg har trua, de 2 kommer til å kose seg i eget selskap ♥

Dette er i grunnen slik julegave de andre i familien som me også gir til vil få. Det er et glass av hver av geleéne eg har laget i høst. I denne gaven pakket eg også inn et par ost + en del fantastisk gode sesam knekkebrød som
eg kjøpte av russen i år. Eg hadde nesten glemt eplesirupen eg også laget tidligere i høst! Tok en smakstest i går og den var SKAMGOD! Fin å bruke i desserter, kaker etc Dessuten er det visst nok god å blande i diverse drinker, men der må eg bare tro det eg leste på nett for eg er blank på området 😀 Litt extra kcal hører med så det ble både salte mandler og salt lakris.

 

 

 

 

Fikk endelig pakket all lakris, gikk greit selv om eg måtte bruke gla`pakk. Har vært helt umulig å oppdrive cellofanark i år…! Hmm Den deilige oppskriften kan du plukke med deg HER!

 

 

 

 

Ble en fin dag med tur inn til Kirkens Bymisjon. Han som åpnet døra ble utrolig glad, extra glad når eg sa eg hadde pakket alt i småposer (tenkte det var lurt på grunn av korona) siden de er nødt å dele ut og ikkje kan ha brukerene inne i stua. Det er jo trist ♥

 

 

 

 

Før eg kjørte inn til Stavanger var eg innom butikken å kjøpte rømme og Tyttebær, det er godt til det Julekrydder brødet, spurte sjefen på Kiwi om han hadde litt extra sjokolade han kunne spandere – Klart det, var svaret og så ga han meg en hel kartong! Selvfølgelig, hver og en ble gitt videre til Kirkens Bymisjon. På utsiden var det allerede kø av brukere som skulle få mat og go`saker ♥

 

 

 

 

Har ABSOLUTT ingenting med alderen å gjøre, nei nei,
eg har brukt huskelapper på alt siden eg var 30 om ikkje enda tidligere
*ler*

 

 

 

 

Nå har eg tent litt lys å slått meg ned i stua. Var litt rasløs tidligere så eg smelte sammen en porsjon med peppernøtter….Ikkje sant! For 10 min siden kom eg jo over ei oppskrift eg fant tidligere nå i desember og da tenkte eg: “DE skal eg bake!” Så glemte eg de….men eg trooor eg skal lage deigen etter på for de må uansett stå til i morgen…Sukk, blir aldri ferdig å bake eg tror eg, men nå er eg uansett ferdig med alt – Tror eg? I morgen er det ut å handle for mor mi og så gjenstår vår handel….om det blir i morgen, vel det bør jo det, men får sjå. Noen som vet om det er kalkun på tilbud noe sted?? Foretrekker Prior sin…

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

8 kommentarer
    1. Det er så koselig å følge deg i førjulstida når du baker og lager snavel til jul! Tusen takk for at du gidder å legge ut, jeg gleder meg til å se hvert år hva du finner på!

    2. Jobben min er å ringe å ødelegge jula. Ringer folk som smittesporer når de går positiv test. Forstår at søsteren din og mann synes jula er avlyst. Håper de holder seg friske, og klarer å lage litt jul tross alt

      1. Garantert at de klarer å kose seg, men skjønner at det er trist når barn og barnebarn reiser til svigers denne jula når det var de som skulle ha hele familien, men men det blir garantert jul neste år også 🙂

    3. Jeg har lært et nytt ord idag, og nå kom jeg på at det passer perfekt på deg : «kindfull», du er så full av godhet, det er herlig å lese🙂👍
      Prøver jeg også, men det blir nok i mindre målestokk

      1. Takk skal du ha, men det er ikkje mengden det kommer an på vettu 🙂 Ingen kan hjelpe alle, men me kan alle gjøre litt og det gjør jo du også <3

Siste innlegg