Litt KoseStrikk nå i stria…

Designet av Shino craft

 

Litt småstrikk mellom slaga kan jo være kos det; Strikk, og sett det til pynt med en gang 🙂 Litt garnrester her og der kan trylles til den fineste pynten. Deilig å ha noe koselig å sette seg ned med når du endelig, etter en lang dag, kan sette deg med beina høyt 🙂 Siden det ikkje har noe å si på størrelsen til et tre kan du bruke det garnet og de pinnene du selv vil, men så er det noe med å strikke det så smått da 🙂

Egner seg nok litt bedre til litt julepynt på bordet ♥

 

PINETREE – 2020
Bildet over
Ca 18 cm

 

 

 

 

 

Designet av Shino craft

 

Skulle du ikkje orke en tur i skogen for å hente hjem det du trenger til bordpynt og kranser, ja så er det ikkje verre enn at du strikker den selv. Et par nøtter hengende på en julegaver er jo heller ikkje dumt.
Kanskje 3 nøtter til ei prinsesse, eller prins? Iiiikkjeee sant!

 

ACORN
Ca 3,5 cm

 

 

* * * *

 

 

 

I går kwell laget eg noe eg aldri har gjort før: Kokosboller! Eg liker de me kjøper veldig godt, men hekkan for et kliss å lage de! Eller, å lage de gikk jo greit, men det der å sprøyte de på et brett med sånn tipp og pose….Nei, det får eg aldri helt til! Selv om Amira viste meg, så nei! MEN!! Ååå de ble skikkelig gode selv om det så ut som flykræsj! *ler* Muuulig eg må prøve meg en gang til? Skjønner bare ikkje hvorfor eg ikkje får det til!?

Uansett, eg har en rimelig grei deig stående i kjøleskapet som skal bli flere peppernøtter. Om de trilles i dag,
eller i morgen, nei det vet eg ikkje. Eg ganske trøtt her eg sitter så kanskje eg smyger meg under dyna igjen, bare et par timer kanskje? Vel, det gjenstår å se 🙂 Snart helg!

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Hei – eg lagar også kokosbollar, men brukar berre ei spiseskei til å setja dei på brettet med, pose synes eg blir veldig mykje kliss med. Men sååååå mykje betre enn kjøpebollar (som det meste anna).

      Ha ein fin dag 🙂

    2. Du kan også lage de i ei langpanne ( smøre utover) og heller dele de når stivna og lagt oå sjokolade og kokos. Da blir de riktignok ikke runde.😉

    3. mye festlig en kan trylle frem med om en kan å strikke og hekle ser eg ,likte veldig godt nøttene da :=) kokkosboller har eg ikke prøvd å lage ,høres ikke ut som eg skal heller om det blir kliss ,men har smakt en kake ,en hel kokkosbollekake ,det kunne du lage hvet du :=)

    4. Så fine. Takk for at du linker oppskrifter , godt med litt innputt fra andre

Siste innlegg