LOMMEVENN – Trygghet i en vanskelig situasjon

Designet av Esther Braithwaite

 

En Lommevenn…Det ligger i ordet, en venn du har i lomma ♥ Høres jo veldig trygt og godt ut og du er på en måte ikkje alene, nei du er ikkje det for du har jo en god og myk venn i lomma – eller i hånden ♥ Hva kan vel være bedre enn det? Den lille vennen der kan betyr veldig mye i en ellers vanskelig og traumatisk situasjon. Alle som har vært med et skadet eller sykt barn vet dette, du gjør alt du kan for å avlede tankene og for å lindre ♥ Det er utrolig hva en liten Lommevenn kan få til. Det finnes en Gruppe på Facebook som har skjønt det! LOMMEVENN
Det strikkes til Ambulansetjenester flere steder i landet, men det blir aldri nok, det trengs stadig flere! Min mening er jo at ALLE Ambulanser burde hatt en gjeng med Lommevenner med seg ut på oppdrag!

Dette er ei gruppe eg følger på Facebook og eg syns de gjør en fabelaktig jobb, om det virker som en filleting for noen kan eg love deg at det betyr ALT for andre ♥ Hvis du kunne tenkte deg å strikke noe søte Lommevenner, eller en bærepose, alt etter hva du orker og har lyst til så er det bare å sette i gang. Eg kan i allefall LOVE deg et givende og ikkje minst KOoOSELIG strikketøy! Da eg fant alle disse dukkene tenkte eg med en gang at alle disse egner seg Lommevenner, om ikkje annet kan de gi deg noen ideér 🙂 Spørs om eg ikkje bare er nødt å strikke noen selv også for eg elsker jo sånn dilldall + eg har sett viktigheten av hva ei lita dukke eller bamse kan gjøre i en veldig sårbar situasjon ♥ Klikk deg inn på FacebookGruppa LOMMEVENN og bli med du også 🙂

 

FAIRISLE FRIENDS
Bildet over
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Esther Braithwaite

 

Både denne oppskriften og den forrige er gratis, de 3 siste koster noen kroner. Du får jo se hvor mye inspo du trenger. Så lenge du har en basisdukke kan du jo kle den opp akkurat slik du ønsker. Det eneste du skal unngå er å sy på småting, ja som f.eks knapper eller perler. Din dukke skal jo i hendene på små barn og de aller minste putter jo alt i munnen 🙂 Det finnes litt retningslinjer for hva du bør gjøre inne på LOMMEVENNER 🙂

 

PRETTY IZZY DOLLS
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Esther Braithwaite

 

MERMAID FRIENDS

 

 

 

 

Designet av Esther Braithwaite

 

MINI FOREST FRIENDS
Du kan kjøpe denne oppskriften eller flere samlet i en eBook HER

 

 

 

 

Designet av Esther Braithwaite

 

PINAFORE FRIENDS

 

 

 

 

* * * *

 

Da er det jaggu meg snart helg og det blir fort ei travel helg denne helga: Som du nå vet skal eg på Strikkefestivalen i Stavanger på lørdag (Dvs tidlig opp) og på søndag er det Rogalands Mesterskapet med Dib og der skal han møte i 9 halv 10 tiden mener eg, dvs også si grytidlig opp for det er helt ute på Nærbø. Tja, da blir det ei slik helg eg forskyver, dvs eg kommer til å la helgefølelsen synke inn søndag kwell for så å innbille meg at det er helga mandag og tirsdag – Går helt fint det 🙂 Men kan tro eg gleder meg til helga da!

I dag blir en dag hvor eg ikkje skal rydde og vaske i allefall! Hvis du så Snapchat`n min på fredag fikk du muligens med deg at eg kuttet meg? hehe Det ble en blodig Ingefær Shot kan du si, skal ikkje spøke med en sylskarp rotskreller gitt! Uansett, eg fikk et godt kutt i tommelen og OPP PÅ knoken på ringfingeren (aner ikkje hvordan). Vel, eg er vanligvis ikkje ei pyse så eg tok ikkje videre hensyn pga mangel av plaster. Surra litt papir rundt og lot det være når det stoppa å blø. Har siden bare ryddet, vasket, ja eg vasket jo i søppelskapet i går f.eks. Sikkert ikkje det smarteste for jaggu har eg fått infeksjon begge plassene! Tommelen er virkelig øm og vondt rundt og i såret. Har smørt på med Bacimycin, en liten bit av en kompress har eg tapet fast med vanlig tap (dårlig idè). Derfor, nå etterpå skal eg svinse meg ned på apoteket og få kjøpt en pakke med plaster! Når ungene var små hadde me alltid plaster i hus, så eg gikk titt og ofte rundt med et fargerikt plaster på en fing av en eller annen grunn. Syns det er litt skummelt når det blir infeksjon så fort og når eg ikkje kan bøye tommelen…Eg har jo tross alt en del eg skal strikke! Tenker også at det kan være lurt å ta hånden i grønnsåpe vann, men først
en kjapp tur til apoteket 🙂 En dag for selvpleie haha

Vel tilbake i Go`stolen tenker eg det passer greit med en serie eller film på en av alle strømmetjenestene, ja bare for å fart på strikkepinnene liksom. Men du?? Du bør svippe innom KJERRINGTANKER i dag også! Hun går tyeligvis med ei bok i magen og vettu?? DEN hadde eg kjøpt uten betenkning! Garantert at det kunne blitt en Bestselger! Tror hun er ei dame med mer enn en god historie på lager! Frem til hun evn får en forlagssjef på kroken kan me jo kose oss med bloggen hennes så lenge, vel verdt et besøk —> HER INNE!

 

 

LAG DEN EN AMAZING ONSDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg