LOTUS GENSER – HelgeTilbud, Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Marion Louise Rindsem

 

Orginalt er den strikket i New Zealand Lammeull og Tilia, altså med 2 tråder. Du trenger bare å fokusere på strikkefastheten som er 22 m om du ønsker oppgitt størrelse 🙂 Denne helga, dvs UT SØNDAG er det tilbud på denne go`biten som nå er blitt 2 år 🙂 Kjøper du oppskrifta denne helga får du altså 20%, sånt kan man like vettu! Dette er forresten en av de fineste eg vet om! Så ren og delikat. Marion har også designet ei Lotus Lue (knall tøff) og den kan du plukke med deg HER INNE 🙂

 

LOTUS GENSER
Bildet over
Fra 89 cm til 107 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 


Eg kastet meg faktisk over oppskrifta så fort den var ute og satte i gang! Kanskje på tide at eg får ferdig
denne her?? Eg strikker den i Merino Wool og den blir ganske så herlige 🙂

 

 

 

 

Vel, i dag har eg mer eller mindre tatt helg! Dvs etter oppvåking og kaffi vasket eg stua og stelte så fint vettu.
Etter hvert sto Ali opp og eg klarte å overtale han om at NÅ stikker me å handler! Jepp, jepp, kom oss ut i ØS-PØS Regnet, først til mor mi etter lapp og kort og så: Full fart! Det ble innom Rema, Kiwi, Apoteket, Nille
og MesterGrønn – sånn er det når me handler for mor mi også.

Akkurat i det me satt alle posene på kjøkkengulvet hjemme kom Dib hjem fra jobb! Had hadde jobbet ute hele dagen han, i pøsværet UTEN REGNTØY!! Han har fått arbeidsklær av jobben, men ikkje jakke…Han hadde på seg en foret Jeans jakka….den veide sikkert 25 kg da han kom hjem…DØRGENS GJENNOM VÅT! Tja, da var det jo bare å få alt i vaskemaskinen og satse på at det er tørt kl 06.30 i morgen tidlig…SÅ da blir det PLUTSELIG litt bomba her i stua…Jaja det er jo ikkje heeelt helg ennå da…

 

 

 

Ali fant seg en ny plante i dag han…Ikkje vet eg ennå hva den heter og ikkje vet eg hvordan eg skal holde liv i den. Det eneste som sto på lappen var at den ikkje tåler direkte sollys så da havnet den på spisebordet 🙂 Det er akkurat som om det er strødd sølvglitter på bladene og så er den gnall rosa under bladene. Ganske tøff i grunnen 🙂

 

 

 

Eg plukket med meg 30 deilige tulioaner! Når eg skulle betale fikk eg jammen med alt til
halv pris fordi eg var medlem, så greit da 🙂

 

 

 

Ellers? Tja, hønene bryr seg en døyt om at det er Fastelaven og Vinterferie, de venter jo på Påskeferien!

 

 

KOS DEG
OG NYT KWELLEN

 

 

 

Ser ut som eg NOK en gang er blokket e.l på Facebook! Får kun poste på min egen profil, så eg hadde satt pris på om du tok å delte dette innlegget til ting igjen er ok! Blir litt irritert ja!

 

 

 

Go`klem fra ei Helgeklar Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. nydelig genser,klart du må få den ferdige nå :=) det hørtes ikke godt ut å komme hjem etter en arbeidsdag med så våt og tung jakke,han burde hatt en regnjakke utenpå :=)
      Den nye stueplanten din er en sebraplante,det er en hengeplante som vokser svært fort,står den på stuebordet vil den snart nå bordplata og begyne å krype bortover,så den skal opp i en ampell eller stå på en reol så den kan vokse nedover ,trenger ikke spesiell stell,bare pass på å gi vann så den ikke tørker ut

    2. Planten din kalles “Husvandrer” på norsk ( og dansk), en krypende og lettstelt plante. Latin: Tradescantia zebrina

      Jeg stusset litt på lotusmønsteret i genseren. Veldig fint, men er det lov å bruke? Det er jo ikke tvil om at det kommer fra det nostalgiske lotus-serviset. Trodde kanskje det kjente mønsteret var like beskyttet som Mariusmønsteret.

    3. Kjært barn har mange navn😊. Blomsten til Ali kalles også vandrende jøde. Superlett å ta avlegger av og før du vet ordet av det, så har du mange av de. Kjempefin ampelplante. Ha en strålende helg i godstolen med strikketøyet🌹😊

      1. Eg googlet litt og fant ut det samme, passer jo fint det siden Ali er libaneser hehe Har allerede tatt et par avleggere!! STor i stormen ute på terrassen i dag og fylt epotter med jord så dette skal bli spennende 🙂

        KOoOS deg masse du også 🙂

Siste innlegg