Lysere Tider og Tynnere Sokker

Designet av Plucky Knitter Design

 

Mange, flere enn me gjerne tror trakk garantert et lettelsens sukk 22.desember….Da snudde nemligen SOLA
og siden da har det bare blitt lysere og enda litt lysere, ja og lysere skal det bli!

 

Selve begrepet “solverv” kommer fra det latinske ordet solstitium, som betyr “sola står stille”. På norsk sier vi også at sola “snur”. Dette henger sammen med at vi står på jordkloden og ser opp på sola. For det er jo ikke sola som beveger seg,
men jordkloden som kretser rundt sola.

 

Eg kan jo bare snakke for meg selv, men eg elsker høsten og vinteren, ja og tjukke raggsokker! Pleier å forklare det med at eg garantert ble født med et extra KoseGen, ja noe må det jo være? EN dag uten kos er det samme som…<—Fyll inn med noe du ikkje kan klare deg uten 🙂 Men, det betyr slettes ikkje at eg sutrer og klager meg gjennom vår og sommer, eg koser meg da også eg, alltid noe å kose seg med uansett. Eg VET at vinterdepresjoner o.l er helt reelt, men likevel syns eg det klages extra mye om vinteren…? Ja selv her sør på hvor det faktisk ikkje er sååå mye å klage over? Ja, bortsett fra dårlig/vått vær *ler* Garantert at eg sikkert også hadde stønnet hvis det hver dag kom over 1 m med snø, men eg skjønner ikkje helt greie likevel…Ja når det gjelder
å klage på været 🙂 Må nesten bare innse at me kan ikkje alltid bruke de samme sokkene om vinteren som me gjør på sommeren, ikkje sant? Er jo ikkje verre enn det? <—Et lite snev av ironi *skattler*

 

JUMPING JACK
Bildet over
2 størrelser

GARANTERT at disse sokken skal på mine pinner!
Finn frem pinnenummer ca 2,5 og tynt deilig sokkegarn

 

 

 

 

Designet av Plucky Knitter Design

 

Samme her, pinne 2,5 og tynt deilig sokkegarn i merino!
Her vil jo selvfølgelig eg strikke 2 forskjellige sokker! *KONGE*

 

MIX & MINGLE
En størrelse

 

 

 

 

Designet av Rick Ensor

 

Her har du virkelig muligheten til å bare nyyyte de tynne pinnene og strikke tynne og delikate “fletter”.
Blir nesten ikkje bedre enn dette 🙂

 

THRIAMBUS
Str S-M-L

 

 

 

 

 

Designet av Sari Nordlund

 

Søtt, søtt og enda litt søtt ♥ Ganske så enkelt, men søtt!

 

MIDNIGHT DANCER
3 størrelser

 

Sånn, nå har du mye lekkert du kan kose deg med mens du gleder deg til våren 🙂

 

 

 

 

* * * *

Jadda, da var vel egentlig årets siste handel i box. Var i grunnen ikkje store handelen me trengte, men me måtte innom hele 4 Internasjonale butikker for å få hjem de få tingene me trengte. Ellers bare et par ting på Rema
og 2 ting på Kiwi 🙂 Hele handelen ble i grunne ganske så våt, det regnet så det sang og med grønnsaker underdørs på butikkene blir det ganske så fuktig kan du si.

Vel hjemme bare eg tømte eg posene og Ali overtok kjøkkenet, det er hans jobb å tilberede til i morgen. Blir minus noen av de faste innslaga me pleier å ha, men eg tror absolutt at det blir nok mat og den blir garantert deilige 🙂 Ja og du? ENDELIG har eg fått gang på en serie! For lenge siden så eg et par episoder av “This is us” på Tv,
så forsvant serien…? Vel, i går fant eg den på Prime Video og flaks at Amira hadde konto der! Så da blir det kos vettu, satt å koset meg i flere timer sammen med Amira i går og skal straks fortsette sammen med strikketøyet.

 

 

LAG DEG EN FIN
KWELL DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. tenker maten blir god ja :=) helt greit med litt annet enn det tradisjonelle vi har her i landet :=) herlige tynne sokker,har faktisk kjøpt meg et 100g nøste til tynne sokker,ensfargede da,men det er fint det også ,ønsker deg riktig godt nytt år

    2. Huffameg,Vibbedille….nå gjør du det veldig vanskelig for meg her!!! Du måtte jo selvfølgelig komme med DE flotte sokkemønstrene .Å nå som jeg liksom hadde lagt planene om sjal og jakkestrikking rett over nyåret.Haha. Vel,det får gå for denne gangen,å så får jeg bare prøve å holde meg til planen min!!!!!!Særlig!!!!Hahaha!
      Du får ha en fin strikkekveld.
      Lusker meg tilbake til sjalstrikking,mens jeg tenker på sokkene å om jeg har noe garn som passer…….hmmm!

      1. Hahaha Hvem lurer du nå? Du har selvfølgelig garn som passer, hente det og legg opp, da får du dempet litt av lysten på sokkestrikk og så kan du strikke noen omganger inni mellom jakke og sjalstrikk 😊 Det går så fint vettu, ja for egentlig er det fort gjort å strikke et par sokker 😊😊 KOoOS deg masse ❤️

        1. Ja,du sier noe….hmmm….det tar jo ikke SÅÅÅÅÅÅ lang tid å strikke et par sokker.Hehe. Føler at jeg snart er skikkelig ute å kjøre her nå….Vel,vel,det går sikkert fint å strikke sokker innimellom alt det andre.
          Puster inn,puster ut….
          Forresten,jeg hadde garn,haha,tenke seg til…..

Siste innlegg