Lyst på et nytt sjal? – Deilig Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Ingvill Freland

 

Som vanlig så faller eg fullstendig i staver av denne FANTASTISKE fargen ♥ Eg blir skikkelig mo i knærene altså og det er IKKJE bare av artrose skal eg si deg! No No eg simpelthen elsker den fargen, enkelt og greit! Etter hva eg kan se så vil eg tro dette sjalet ikkje bare er herlig å strikke, men eg tror det er lett forståelig og ikkje minst går det rimelig kjapt med en strikkefasthet op 19-20 masker. Et veldig pent og rent sjal med en fint fordeling av mønster og min favoritt: Rillestrikk ♥ Mønster ser litt ut som dominostrikk og det falt i smak hos meg 🙂

 

 

 

Designet av Ingvill Freland

 

Sjal kan brukes hele året, hver dag, ja akkurat som sokker f.eks. Dvs du kan ha MAAANGE sjal uten at det gjør noe! Ja, du skifter sokker hver dag så da kan man gjøre det med sjal også – Derfor trengs det masse sjal!
(En “forsvarstale” fra ei med mange sjal)

 

FLAMMEDANS
Bildene over
Str 65 cm X 150 cm

 

 

 

* * * *

 

I dag skal eg ikkje gjøre annet enn å STRIKKE! Eg meine det! Kjapt oppsummert så har det gått i ETT fra ca 20.nov, hver eneste dag, flere ganger om dagen har eg vært på beina og på farten! Ikkje bare for meg selv, men også får andre, I DAG vil eg har fri *ler*. Eg er jo litt på farten ellers også, men fra ca 20. nov ble hjernen skrudd på i retning jul både her hjemme og for andre. Hadde eg vært på farten noen dager og ønsket meg en fridag fikk eg gjerne spørsmålet: “Skal du ut i dag? Hvis du skal, kan du bla bla bla” Javel, så var eg på farten igjen. Har nevnt noen ganger at eg har “Vondt i beina”, da blir det noe sånn: “Seie du det, har du det? Men kan du fikse bla bla når du er ute?” Men vettu? I DAG har eg vondt i beina. Det “brenner” i den ene hofta (tror det er hofta hehe) og det ene kneet låser seg bare eg si “BØ”, hælene skal eg ikkje nevne en gang, men jepp eg “kjenner” de er der for å si det sånn haha Hadde planer om en Fridag i går også eg, men NOP, eg endte opp med å rydde/vaske nesten hele leiligheten + eg startet med klevasken og når eg endelig satte meg ned så gikk eg heller på kjøkkenet og laget middag. Så nei, ro i rompa får ikkje utviklet seg, men i dag skal eg la beina bestemme – Så da sitter eg her da. Men helt ærlig? Eg trooor kanskje eg bør sjekke opp de beina…knærene er i og for seg greit nok, de fucka eg skikkelig opp i Alpin-og kunstløpsporten for 100 år siden, men sånn eller? Vondt i beina liksom
Nei, det er kjipe greier altså. Påbegynt reprasjonsalder?

Jammen er det GODT eg har et sååå kjekt og herlig strikketøy som kan sysselsette meg! Ikkje bare et, men 2 har eg her rett ved min side + ei deilig eske med masse nytt garn som det snart begynner å “Brenne” i!
Oh Yes, I am The Lucky One, I know! *humrer hjertelig*

 

 

LAG DEG EN
STRÅLENDE SØNDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Ja,se der du……Et nydelig sjal! Har to stk på pinnene,men noterer flittig navn på designer og navn på sjal så jeg kan strikke det ved en senere anledning.
      Syns du fortjener å roe ned nå med litt hyggelig strikking i go-stolen. Kos deg masse.

    2. Hei på deg! Det er helt tilfelle kom inn i blogget ditt. Jeg elsker å strikke . Jeg har nettopp lært å strikke sokker men fortsatt må lese oppskrifter flere ganger. Men jeg strikket helt enkel mønster.
      Men jeg har kjøpt masse garn og har lyst til strikke forskjellige ting. Aller mest vil jeg strikke en genser for meg selv. Kanskje du har noen oppskrifter for dame gensere som bruker vanligvis L størrelse på genser.
      Lykke til med alt det du gjør og jeg komme å følge deg videre.
      Hilsen
      Sevgi

      1. Så koselig at kom her inn hos meg da 😊 En enkel genser kan eg nok sikkert finne til deg. Har språket på oppskriften noe å si? Hvilket språk er i såfall best?

Siste innlegg