Lyst på noe skikkelig godt?

 

Altså…NÅ snakker me spinngod mat altså, eg er helt i heaven og kunne tenkt meg MEEER!! Det er nesten så eg håper at Ali ikkje liker det for da tar eg resten *ler* Dette har eg hatt lyst å lage helt siden eg fikk det hos Amira en gang i fjor eller noe…I dag kom eg på det og tok ut 600 gr biffstrimler før eg fartet ut i dag!
Lyst på oppskrift??

Eg hadde mørbrad i strimler og brukte det. Disse tar du i et pose og har Maizenna opp, rist godt og kjøttet skal bli hvitt og sånn “tørt”. Ha olje i stekepanna og stek kjøttet. På forhånd har du laget sausen i en skål:
CA 1 dl Teriaki, 2-3 ss Soyasaus, sånn ca 1-1,5 ss med Oystersaus, 2-3 ss Brunt sukker (eg hadde også 1 ss med honning opp i) 1 ts Riseddik. Bland dette godt, smak den og evn tilsett mer av det du syns mangler, sausen skal være behagelig og ikkje ha for store kick hehe Når kjøttet er ferdig stekt tømmer du sausen over, la det småboble til de blir sånn “glass”klart seigt på en måte. Det skal bli SWICHY, sier Amira hehe Mmmm jammy! Denne oppskriften er til ca 200 gr kjøtt, eg hadde 600 gr kjøtt og bare doblet dette 🙂 “Normale” folk har ris til, det droppet eg og hadde kun grønnsaker til:

1 boks med Vannkastanjer og Bambus (La disse renne godt av seg før du freser de i varm olje i panna) tilsett etter hvert 1 rød og 1 grønn paprika i biter, en god neve med sukkererter (Evn del disse i 2) 1 løk i litt grove biter. La dette surre i panna mens kjøttet godgjør seg. Grønnsakene skal bli blanke, men de skal også ha tyggemotstand. Sååå er det bare å nyte, eneste rådet eg har er: LAG NOK!!

 

 

 

Eg startet jo dagen i dag kl 10, eller eg var faktisk oppe i 7 tiden, søs hentet meg kl 10 🙂 Da var det strake veien til Byhaugen, me plukket opp Ine på veien og det var koselig å være på tur sammen igjen 🙂 Me var så mange som 34 stk i dag! Da er det litt av en gjeng som går i samlet flott, så kjekt og så koselig 🙂

 

 

 

 

Helt grei lengde så tidlig på dagen hehe Etter på var det suppe og drøs før me kjørte hjem. Eg snudde nesten bare i døra for eg skulle hente Amira på jobb halv 3 og me hadde avtale med sydamen kl 15. Det gikk slag i slag i mange timer! Nå er prosjekt Bunad påbegynt! Mor mi sin bunad skal fikses og sys om på, det skal også ny vest på. Ny bunadsskjorte er kjøpt og den skal også forkortes litt og sys til slik at den passer Amira. Mor mi var ei syflida da hun brukte bunaden så eg kjøpte flere sånn “brikker” til beltet + ny veskelås siden den ikkje var fin lenger – Etter sydama leverte me stakken, forklede og sjalet til rens før med svingte innom Otteren med alt sølvet for det trenger også en god rens og puss 🙂 Ååå dette her blir så flott og eg kjenner på litt stolthet ja at eg endelig setter dette i sving – Dette vet eg mor mi hadde elsket ♥ Gleder meg masse til å poste bilde av Amira i den “Nye” bunaden –

Et flott arvestykke som mor mi selv broderte på `80 tallet.

Tenker det er innafor å ta helg nå eg! Min plan er å bare skrive handleliste til i morgen så får Ali fikse resten, eg føler for en hjemmedag serru! Har jo vært på fartene hver dag denne uka så en fridag er eg vel unt! Blir nok tur i løpet av helga, men det må til 🙂 Nå blir det strikking og serie frem til eg stuper i seng!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg