Lytte til magefølelsen, eller bli lurt…!?

 

 

Følger du magefølelsen om du føler den gir deg beskjed om at noe er feil, eller galt? Stoler du på den, eller gir du etter? Eg vil påstå at min magefølelse er sterk og som regel riktig, dessverre –
Eller kanskje heldigvis?? Me vet alle hva den kommende måneden kommer til å innebære bortsett fra det åpenlyse med å ferdigstille frem mot jul. Pengene får lette ben å løpe på og gavmildheten ligger lett
i lommeboka…Mange, alt for mange har det blitt som må søker hjelp gjennom sosiale medier….Det er ganske trist at det er sånn det er blitt. Spleis opprettes både for seg selv og for andre. Eg har nok lett (muligens FOR lett) for å klikke en 100 eller 2 både hit og dit, og eg gjør det stort sett med glede.
Noen ganger kommer den der magefølelsen snikende…er dette ekte? Eller er det bare en person som tenker at “Her er det et marked”? Helt klart at noen utnytter det, noe annet hadde vel vært rart?

Riktig årstid, og man vet at de fleste er om enda mer gavmild i julestria.

Noe eg syns er litt kleint er nå du f.eks får en melding fra noen du hjalp litt i fjor…! “Har du muligheten til
å avse litt i år også?”
En ting er det at organisasjoner gjøre det, men private!?? Da ringer alarmen i magen min, spesielt om det er helt fremmede som eg gjerne vippset litt til i fjor…!?? Du får liksom en melding på Vipps av alle plasser! Eg gir når EG har lyst og helst ikkje på en henvendelse som dette – Blir på en måte litt vanskelig å si nei, har man ikke lyst å støtte når det kommer fra en organisasjon ja så bare sletter man den sms`n og ingen vet jo hvem eg er, men en privat en! Hmm føler ubehag da ja.

Ingen tvil om at eg kommer til å nisse litt fremover, men det blir jo på egne premisser, eg elsker det.
Det trenger ikke koste så mye hver gang, men litt sånn extra kos til noen man bryr seg om eller som eg ser trenger litt extra. Det er jo egentlig litt av gleden, ja at man gjør det litt sånn i hemmelighet, ikke det?

 

 

 

LAG DEG EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 😀
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

7 kommentarer
    1. Gir bare til spleis om jeg er helt sikker. Det er mange som har gjort det til en «sport» å opprette spleis. En kan sjekke ut hvor mange spleiser som er opprettet av personer.. når det er 20 spleiser i samme navn, lagt ut jevnt og trutt, så skurrer det. Om noen kontakter meg privat så er det tigging, de kan bare glemme det. Vi skal kjøpe anonyme julepakker som vi leverer på teateret i byen her til barn i familier som lever under fattigdomsgrensen, det synes jeg er alright 🥰🐰

    2. ja vi som er innom deg hvet att du er ei gavmild dame ,du lager ,kjøper og gir borrt hele tiden har ikke opplevd en så god person med et så stort hjerte for andre enn du ,men ja det må være om du selv ønsker det ,veldig rart å bli oppringt om du kan gi litt i år også

      1. Ikkje oppringt, men meldinger på Vipps. Vippset penger i fjor og plutselig kommer det meldinger i samme “samtale” fra i fjor da eg vippset…

    3. Jeg mener slike innsamlinger bør forbeholdes full krise, for å si det på den måten. At terskelen senkes her er ugunstig i hht at en reagerer der det er grunn til å reagere; Altså der det er snakk om penger til noe medisinsk staten nekter å dekke, advokathjelp, slik som den vi avholdt for Vivian, dyrlegeregninger, eller i det hele tatt. Når det så er i ferd med å bli så at en avholder spleiser ‘left, right & center’, hvor det ijkke er grunnet i annet enn at vedkommende har det spesielt trangt den respektive måneden, blir det mindre på de jeg anser berettiget i så måte, i form av at spleis er eneste mulighet/skillet mellom liv og død..

    4. For ikke så lenge siden aå jeg en person jeg vet om spør etter hjelp på en av disse hjelpesidene.
      ……og da sluttet jeg å “gi”på den måten.
      Trist når noen utnytter systemet.

Siste innlegg