MÅ HA! Bare MÅ HA! – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

Eg har ei hylle med et garn som kunne passet helt galant å bli til denne kjolen! Fargene eg har er helt fantastiske sammen, en deilig blanding av Merino og Bomull faktisk! Men så er det noe da, ja en slags sperre om du vil, som dukker opp…Bortsett fra når eg drev med kroppsbygging og når eg var syk på det verste har eg egentlig aldri vært tynn, slank kanskje, men tydeligvis ikkje nok til å kunne “bære” vannrette striper…?? Ja ha ja…hmm dvs at over en viss størrelse bør man altså gå mer over til horisontale striper?? Da blir man slank…? Oki…selv om vekta viser det samme? Hmm No No, eg vil ha en kjole med striper, ikkje stående stolper – Eg elsker striper på tvers selv om eg veier over 80 kilo! Det burde da ikkje ha noe å si? Eg mener: Alle ser jo at eg er stor uansett? Eller?

 

 

 

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

Nå i disse dager hadde det vært helt supert å pakket seg inn i en kjole som dette, eg mener med stive strømpriser er jo ull godt å ha 😀 Med pinnenummer 5 og 7 så er jo dette nesten gjort i ei håndvending 😀

 

TWIGGY DRESS
Bildene over
Fra 96 cm til 146 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

S Ø N D A G – Sola skinner og det er *la meg sjekke*….-3 grader ute, knitrende flott og jammen er eg glad for jobben eg gjorde ute i går: Eg måket, strødde OG saltet alle trappene så nå kan man springe opp
og ned uten å tenke på lårhalsen 😀

Søndag betyr jo også at det kommer en nye JULEKOS i dag, eg hadde egentlig tenkt å starte dagen med den, men så ramlet eg over denne kjolen vettu….Blir litt gira av sånt eg 😀 Julekosen kommer litt senere, i mellomtiden skal eg steike Krumkaker 🙂 Laget røra/deigen i går kwell og den har stått i kjøleskapet på vent. Krumkaker er gøy å lage! For sikkerhetsskyld doblet eg oppskriften….så ja, da går vel denne dagen! *ler* Før eg la meg i natt fikk eg steikt noen griser! Hadde helt glemt ut de julegrisene som skal bli maskemarkører, men det er gode muligheter for at de blir lakket og montert i løpet av dagen/kwellen 😀

 

 

HA EN KOSELIG SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Den kjolen var fin. Jeg kunne fort falt gor den, og jeg veier godt over 80 kilo. Godt over 100 og.
      Jeg høres som regel der jeg ferdes. Gjør ikke noe om jeg synes og.
      At drn lar seg strikke i ei håndvending derimot er jeg usikker på.

      Lag deg en fin dag.

    2. Ja, det kjolen var flott! Skulle gjerne hatt den, om figuren var litt meir….kremt…..rett opp og ned:-), og ikkje med utbuling både framme og bak. Men, det går jo an å legge ut litt og strikke den meir i a-form. Den skal i bokmerkemappa. Kos deg med krumkake steiking i dag!

Siste innlegg