MÅ HA! BARE MÅ HA! – NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Strikkelisa

Når det popper opp sjal som dette da må eg ta grep å få ryddet i det boksene eg har fulle av sjal inne på garderoben…ALT for mangen eg ikkje bruker lengre! Bør nok ta å freshe opp litt nå når eg virkelig skal i gang med garderoberydding! 🙂 Det er mangen sjal som er strikket kun fordi de var stilige, men disse 2 her vil eg strikke fordi de ser herlige ut å bruke 🙂 Sjalet over strikkes f.eks i Sølje eller Vilje fra Hillesvåg 🙂 Har en del Finull på lag så kanskje eg kan få fart på noe av det?

 

 

TRIOSJAL
Bildet Over
Blir så stor som du ønsker

 

 

Designet av Strikkelisa

 

WOW!! Sjekk det blikkfanget da! Oh My! At eg i tillegg kan boltre meg i KauniHylla mi inne på lageret er jo et mega +! Det er jo bare nødt til å bli deilig!

 

SPEKTRALSJAL
2 m på det bredeste, men du justerer det selv

 

 

 

 

* * * *

 

Planen var i grunnen å sette meg å strikke når eg hadde fått på plass alle klærene og satt på ny maskin, meeen at eg bittelite kutt skal ødelegge er utrolig!

 


For et par dager siden har eg nok vært borti noe for blødde gjorde, men ikkje noe verre enn det liksom. Skulle nok muligens brydd meg noe mer med en gang for nå er i grunnen tommelen ganske så øm! Tok å vasket det med antiback og tok på litt Pyricept og plaster…Pyton å strikke med plastret fikk, spesielt når eg strikker i alpakka! Så da bare satte eg meg her da for å finne meg noe nye prosjekt som eg kan fylle StrikkeLista mi med 🙂 Det er jo nest best etter å strikke.

Muligens eg tar meg en tur på kjøkkenet for å bidra til Lørdags Middagen!! Hmm min jobb blir i såfall å hakke opp grønnsaker o.l til Taco`en, hvor lurt det er vites ikkje for det blir alltid noen småkutt ut av det haha Men men heller det enn å stå å steike kjøttdeig, det kan Ali fikse 🙂 Ellers tror eg at eg skal ha meg ei stund inne på Garnrommet…kjenner behov for å “rote” litt rundt i hyllene bare for å se om det popper opp noen kjekke ideèr!! Ja, eg er skikkelig motivert for å bare starte på noe nytt, noe GØY noe eg gleder meg til å stå opp til 🙂 YES!

 

 

 

HA EN SKJØNN
STRIKKEDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Kjedelig med sånne sår på strikke fingrene. Har du en plasthanske, så klipp av tuppen og ta den på fingeren. Det hjelper på, er mi erfaring 🙂
      Ha ei flott hælg!!!

      1. Ja, det er utrolig hvor vondt noe så lite kan bli hehe Det typiske er jo også at strikkepinnen treffer MIDT i såret hver eneste gang hehe Hanske ja, det tror eg faktisk eg har! Må sjekke 🙂 Takke skal du ha 🙂

        Kos deg masse du også 🙂

Siste innlegg