Måtte det bli en deilig vinter! -Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Karih Design Kari Hestnes

 

Nå skal ikkje eg klage alt for mye på en dårlig sommer for hver eneste varm soldag har vært digg, men eg skulle vel ønsket meg bare enda mer! Ja, en mer sammenhengende sommer. En sommer hvor man f.eks kan planlegge badetur i allefall 2 dager frem i tid, ikkje bare: “Me får se været an når me står opp.”

Er det da lov å ønske seg, eller håpe på en skikkelig vinter? Da mener eg ikkje 5 mnd med 7 grader, regn
og kuling! Nei nei, DA mener eg en iskald desember f.eks med krystallklare dager og et minimum med 50 cm snø! Eller, kanskje den tiden er over? Kan faktisk ikkje huske sist me hadde skikkelig med snø? Andre steder i landet har metervis, men her i vest er det jo nesten det samme været hele året og skal man få følt på årstidene må man bare leve etter kalenderen og ikkje det faktiske været – Snodige greier! Men men, tar man utgangspunkt i at man bare må leve etter kalender ja da trenger me alle varme og deilige plagg til vinteren! Eg falt for go`biten her eg!
Om det var fargene eller mønsteret eg falt for er ikkje godt å si, men sammen ble det i allefall en vinner for meg! Problemet (<—Alt er relativt) er at eg bare i løpet av den siste uka har begynt å fylle opp strikkekurven her ved min side…Noe må t.o.m vente inne på garnrommet pga plassmangel + at en del er også på vei i posten, men bare vent for noe skal eg også gi bort! DET blir en go`bit det! Hehe det skal i allefall ikkje stå på valgmuligheter fremover, men det er også på tide å få noe ferdig!! På tide å skjerpe seg litt og ta tak! *humrer*

 

 

 

Designet av Karih Design Kari Hestnes

 

Eg er virkelig heldig, for ikkje bare tåler eg ull og alpakka, men eg elsker også å surre meg inn i det!
Finnes ikkje noe bedre når det er vinter og forhåpentligvis kaldt 🙂

 

DIAMOND AND PEARLS
Bildene over
Opp til 143 cm i overvidde
NORSK Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Karih Design Kari Hestnes

 

For ganske mange år siden, ja eg måtte sjekke – Helt tilbake til 2007 fikk eg ei bok som heter:
“Strikk en reise til indre ro” – Det må eg si er ei bok for livsnytere ♥ Noe av det som havnet øverste på ønskelista den gang var settet over (Genser og bukse) – Begge deler er strikket i alpakka! Eg var helt i ekstase husker eg, men eg kom vel egentlig ikkje lengre enn at eg fikk garnet i hus. Settet er jo ganske så tidløst så da det poppet opp inne hos Kari Hestnes som singeloppskrifter for et par år siden tentes en ny glød! Ååå du aner ikkje hvor mange ganger eg har prøvd å lokke mor mi til å strikke en bukse til meg! hehe Eg har selv startet et par ganger, men eg får det jo ikkje ferdig fordi det til stadighet popper opp noe nytt! Det er på tide at eg strammer litt inn
og tar meg selv i nakken, men akk det er ikkje lette!

 

LOVELY AND WARM
Bukse
Opp til 110 cm i hoftevidde

 

 

WARM AND COMFY
Genser
Opp til 106 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

YES! Lørdag, dagen da eg virkelig har muligheten til å bare kose meg med mine ting! Men, dessverre så er eg nok også i dag nødt til å bruke noe av dagen til søvn! Iiikkjeee sant! Aktivitesmåleren sier 4 t og 2 min nattesøvn….
Det er jaggu meg ikkje nok å være kreativ på! Blir snart gal av å ikkje få nok nattesøvn, sto opp rett før kl 06:00!! Spørs om eg ikkje bare må legge meg på sofaen i natt og for det har blitt for mange netter i det siste og det holder ikkje i lengden. En ting er at man blir sur og grinete (+ sliten) av for lite søvn, men eg blir også sur av å miste dagene mine! Eg har så mye kjekt å holde på med, men overskuddet blir jo ganske så fraværende kan du si.
Skal være litt smart og få tatt den kwilen tidlig på dagen og ikkje sitte her å duppe i flere timer før eg legger meg igjen så kanskje resten av dagen og kwellen kan bli gode 🙂 Krysser fingrene!

 

 

LAG DEG EN GOD
LØRDAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
      1. Ja enig i det, men skal man få ferdig ting til jul og vinteren så må man starte nå i strikkeverden, høsten? Ja den burde vært unnagjort i våres – På strikkefronten 🙂

    1. Jeg våknet 5. Har gjort det hele uka. Men jeg sovnet kl 22, så da er det nok søvn. 🙂 Den buksen så fin ut, mulig jeg ikke kler strikkebukser, men det SER fint ut 🙂

    2. Jeg strikket genseren fra det settet for mange år siden. Fineste genseren, som brukes masse fortsatt❣️Og nydelig å strikke

    3. Får håpe at du kan få sove litt lenger neste morgen. Forøvrig kan jeg si at det er ikke å trakte etter meter med snø. Trodde jeg skulle snø ned her i Tromsø, men du verden det var fint med snømåking og det ble min form for trening. Sommeren er jeg fornøyd med, beste sommeren ever!

      Ha en fin lørdag.

Siste innlegg