Merking av Reklame! Skjerp deg!

Reklame | TEST

 

Nei, eg er på ingen måte utnevnt som noe “politi” verken på det ene eller andre, men JA, eg blir ganske irritert når eg leser innlegg som er reklame, men som på ingen måte er merket. Da pleier eg som regel skrive en kommentart under innlegget at vedkomne må merke det. Veldig ofte blir eg regel rett halshugget tilbake med at DET har eg ingenting med. Ok, jo faktisk så har eg NOE Med det! Det som kan skje hvis bloggere bare driter i å merke og reklamerer i øst og vest uten å informere om det så vil det til syvende og sist gå ut over alle! Sånn er det med flere ting, alltid NOEN som ødelegger for alle. Når det finnes regler for dette så syns eg me skal forholde oss til det.

Det du også må vite om du velger å utelate merkingen er at det er ikkje bare du som kan få bøter, men det vil også gå ut over den eller de du samarbeider med. Så ja, skjerpings! Hvis du blogger på Blogg.no er det faktisk superenkelt å merke! Helt under innlegget hvor du skriver kan du huka av OM det er et reklameinnlegg, det eneste du må gjøre er å skrive inn navnet på bedriften etc som du reklamerer for
og så popper det opp øverst i innlegget når du poster! (Bare se på dette innlegget)

Det er ingen unnskylding at du har en liten blogg, har du på en eller annen måte fordel av å blogge om et produkt så er det reklame uansett hvor stor du er. Dette gjelder ikkje bare “sminkebloggere”, nei, det er også flere og flere Strikkere som får sponset garn og DER må det strammes opp syns eg. Hvis eg påpeker det til vedkomne er svaret ofte; “Men det er jo bare noen nøster”, som sagt: ALT du mottar som du fremmer i et innlegg SKAL merkes, enten det er på blogg, Instagram, Facebook eller Snapchat! Uten unntak! Dette gjelder også når du selv er bedriften! Skrevet en bok i det siste f.eks? Vel, da er det merking for egen bedrift som er tingen.

Eg har selv glemt å merke innlegg og fått dette påpekt, da er det jo bare å takke og redigere kjappere enn fort!
Det er jo ingen vits i å bite hode av vedkomne når det er me selv som har gjort en feil!? Så husk det neste gang noen påpeker det hos deg – Det kan bli VELDIG dyrt om du ikkje tar det på alvor!

I mens kan du jo lese deg opp HER INNE slik at du vet eg har riktig nesten gang eg kanskje nevner det 🙂

 

 

HA EN FLOTTERS KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Men så er det noen som er så redde for å bryte reglene at de merker med reklame selv når det faktisk ikke er det. Bedre en gang for mye enn en for lite, kanskje.

      1. Haha ja de finnes de også, men det blir mer betegnet som “fisking” haha Selvfølgelig har man lov å skryte av noe man liker og skal da ikkje merkes som reklame 😉 Merker man alt man liker som Reklame uten at det er reklame kan man jo faktisk bli krevd for skatt, så garantert ikkje noe lurt

Siste innlegg