Min egen Sommerfugl – PerleHygge

Reklame | Rito Garn&Hobby

 

De siste dagene har eg virkelig vært i en SommefuglBoble når det kommer til perlekosen eg har begitt meg ut på! Det tar ganske enkelt helt av og eg elsker det! Eg er nok så lik meg i denne manien som eg er når det kommer til strikking….kan aldri perle bare EN! Nop, eg flipper og perler en heeel haug!
Eg må alltid ha muligheten til å dele litt med meg vettu 🙂

Sommerfuglene på bildet over er mine, dvs de er mitt design 🙂 Ja, inspirasjonen har eg hentet fra Anja Takacs fordi eg perlet hennes sommerfugler først. Det eg gjorde var at eg fant et bildet av en Dagpåfugløye Sommerfugl og brukte så godt det lot seg gjøre de orginale fargene 🙂 Vil tro at den kunne blitt mye mer “ekte” og detaljert om eg perlet med Mini, men eg bruker enn så lenge kun Midi 🙂 Eg er fornøyd med resultatet og eg gleder meg til
å slippe de løs på terrassen når alle blomstene er på plass 🙂

 

 

 

 

Det eg gjorde med denne var at eg perlet først ytterlinjene til Anja Takacs sin sommerfugl, etter på satt eg å flyttet hele ytterlinjen for å endre fasongen. En Dagpåfugløye har mye større/bredere vinger så helt riktig ble den ikkje for da måtte eg brukt et brett til. Uansett, spiller ingen roller, den kommer uansett til å ta seg godt ut på terrassen 🙂

 

 

 

 

Fra før av har eg perlet hele 10 stk av disse! De er bare såå skjønne ♥ Dette er også Anja Takacs sine og de finner du i perlerapp`n hennes “Det perler”. Appen finner du HER for Apple produkter og har du Android må du innom Play Butikken som du har på mobilen 🙂 Eg har Huawei mobil og Apple Ipad så eg har endt opp med å kjøpe den 2 ganger *ler* Eg bare MÅ ha den på mobilen, men siden eg bruker Ipad`n når eg perler må eg har den der også 🙂 I den app`n fyller Anja Takacs på med nye design hele tiden, mens du kun betaler en pris for app`n 🙂 Deilig ♥

 

 

 

 

Disse er så herlig og morsomme syns eg! Store hoder og store øyer!
Eg kjøpte lange blomsterpinner og limte de på med pistollim, sitter som støpt 🙂

 

 

 

 

Dette er de nye sommerfuglene til Anja Takacs! Du finner også disse i Perle app`n: “Det perler”. Det ligger mønster på akkurat disse 4 fargekombinasjonene, men du fargelegger dem jo akkurat slik du ønsker 🙂

Eg har til nå kun brukt DETTE når eg henger opp perlefigurer 🙂

 

 

 

 

Så ja, da ble det 8 nye somemrfugler da 🙂 Har stått å strøket alle disse nå i dag. Du stryker de veldig godt på begge sider og så former du de under kaldt vann. Dette er sykt varmt, mulig eg er pyse, men skikkelig varm plastikk GJØR VONDT! Så i dag prøvde eg å finne en løsning på dette problemet:

 

 

 

Eg brukte 2 matbokslokk! La halvparten av en sommerfugl på hvert lokk og dermed kunne eg bøye den så mye eg ønsket UTEN å brenne meg! Gikk som en drøm! Du kan jo selvfølgelig bare stryke de flate,
det kommer jo litt an på hvordan du skal bruke de.

 

 

 

 

Hvis du likte mitt forsøk på en Dagpåfugleøye Sommerfugl kan du bruke dette bildet. Fargene eg har brukt er:

Svart – 18
Hvit – 01
Creme – 02
Grå – 17
Grå – 70
Rødbrun – 20
Lilla – 45
Fersken – 44
Oransj – 04
Pastell Gul – 43
Blå – 08
Lys blå – 46
Brun – 76

 

Nå er bare spørsmålet? HVA skal eg perle nå da? Har lyst på flere INSEKTER!! Ja, det er gøy! Kan sette de rundt om i blomsterkrukkene! Har også planer om å perle litt til mor mi. Skal handle masse blomster til henne også når eg drar på gartneriet og eg har sagt at eg skal plante alle for henne og da blir jo prikken over I`en å strø litt perler over alt, ikkje sant? JA! Det blir koselig 🙂

Men du? Om du skulle trenge nye, eller bare flere perler og f.eks flere brett
så finner du AAAALT du trenger HER INNE

 

Du kan også følge med på Anja Takacs sin blogg, den finner du HER og der ligger det masse flotte mønster!
Det er bare å slippe barnet i seg løs og kose deg! Men nå? Vel, eg har noen perler eg må plassere 🙂

 

 

KOS DEG!

 

 

Go`klem fra ei hekta Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg