Morsomme Smågaver – Gratis Oppskrifter

Designet av Frankie Brown

 

Aldri har eg noen gang trengt en grunn for å verken strikke eller hekle noe, med det mener eg at eg strikker akkurat det som passer meg i øyeblikket. Det kan være helt uten mål og mening og kun ene og alene fordi eg må se hvordan det blir. Slike “prosjekt” havner som regel på ei av hyllene i hobbystashet mitt. Noen ganger ender de opp med å bli en gave til noe som ønsker seg akkurat en sånn liten “ubetydelig sak” 🙂 Ved å bare strikke eller hekle noe uten videre plan gjør at eg også lærer nye teknikker f.eks. Eg har jo ALLTID elsket småplukk og masse dill, ved å lære seg forskjellige småtriks kan hjelpe deg med å tilføre større prosjekt spennende løsninger.

I dette snart Cashløse samfunnet er vel gjerne ikkje en pengepung noe me trenger, men disse er jo også fine til å ha litt knapper og annet stash opp i. Perfekt til å smette ned i strikkekurven, og ikkje minst er det kjekt å strikke 🙂 Som sagt, me trenger ikkje alltid en grunn for alt me strikker.

 

PERUVIAN PURSE
Bildet over
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Frankie Brown

 

Dette der i mot er ikkje helt bortkastet. Coaster er smart å ha, ja både i stua, kjøkkenet, på ungdomsrommet, ute,
i båten etc. Hekler du mange, kan du kjøpe en snaisen boks (hvis du ikkje hekler den også) som de passer opp
i og vips så har du f.eks en koselig vertinnegave 🙂

 

HAPPY COASTERS
Gratis Hekleoppskrift

 

 

 

 

 

Ja du? Husker du tidligere i sommer da eg raidet den store palmen vår med saksa? Ali var jo mildt sagt i sjokk for palmen som etter hvert hadde splittet seg og blitt til mange ble med et bare en liten…ugjenkjennelig SAK! Eg lovet jo Ali dyrt og hellig at den kom til å vokse ut igjen (sannheten var den at eg var drittlei den uhåndterlige planten!)
og eg håpet jo bare på det beste!

Veeeel…

 

 


I går kwell kunne eg ENDELIG puste lettet ut for se bare hva eg oppdaget! JuHuuu det er ikkje måte på hvordan den har poppet!! 2-3 sånne “kviser” på hver av de 4 stammene 🙂 Så nå gror det altså frem en skikkelig urskog her i stua for eg vet av tidligere erfaringer at fra nå vokser de fort! Så gøy!

 

 

* * * *

 

Tja, første helg i hverdagen og som vanlig er jo det alltid like herlig! Planen var å droppe helgehandelen i dag siden me egentlig gjorde det på onsdag, meeeen den gang ei. Me skal kjøre mor mi til fysio kl 12 og mens me venter på at hun blir ferdig blir det vel å svinse rundt på butikkene i “sentrum”. Siden eg spanderte en pose O`boy og Honningkorn på ungene trengs det også mer melk til helga *ler* + me hadde jo glemt ut at det kan være godt med litt middag på lørdag også 🙂 Men ut over det er eg klar for helga, vaska gjorde eg i går, ja eg dusje t.o.m også! Dvs i dag skal eg felle tåa, eg var effektiv med pinnene i går kwell så “premien” blir nok at eg kan legge opp til noe nytt til fredagskos 🙂 Eller, først må eg jo feste alle trådene på knesokkene…OG vaske de 🙂

Neste uke kommer det en ganske stor garnpakke i posten, Å JA, eg gleder meg! Eg har valgt en farge som ikkje er spesielt typisk meg, men det er en farge eg har drømt om lenge! Plagget eg skal strikke? Åååå DET har eg drømt om siden lanseringa i fjor og siden eg ikkje har sluttet å drømme om det må eg bare strikke det! Ai Ai det blir herlig ♥ Garantert at eg kommer til å spamme bloggen med delikate garnbilder, så da er du herved advart 🙂

Vel, nå er eg snart ferdig med første kaffi kopp og eg har som vanlig fått dagens dose med KjerringTanker + eg har sveipet innom noen andre blogger som ganske enkelt er fullstendig hårreisene…OMG sier eg bare!! Siden flere bloggere alltid føler seg ganske truffet sier eg ikkje mer om den saken, men ALVORLIG TALT!

 

 

 

LAG DEG EN HERLIG FREDAG

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg