Morsom, Deilig og Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Kelly McClure

 

ALLE, eller i allefall de alle fleste har et flerfarga sokkegarnnøste liggende på lur et sted? Eg har en hel haug grunnet min “syke” samlemani! haha 1 nøste trenger du til denne delige og morsomme halsen! Jepp det er litt tynt, men halsen ser helt digg ut og helt i min gate 🙂 Som kjent så stikker jo ikkje akkurat denne type sokkegarn heller. Finn ditt SPRØESTE nøste og strikk deg en knæsjings hals 🙂

Oppskriften er gratis så det er bare å komme i gang 🙂

 

SOCKHEAD COWL
Str medium voksen
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Laura Aylor

 

Ho Ho Ho Nå blir det bjelleklang rundt halsen også gitt! Ikkje en plass skal være lydløs *ler* Lekker hals i kun rillestrikke og ut i fra bildene ser den skikkelig god ut også 🙂 Halsen på bildet er strikket i merino og det gjør den ikkje bare god og varm, men også veldig myk. Merker fort hvis eg blir varm når eg er ute så kan vanlig ull lett begynner å stikke på halsen og eg begynner å drar i den! Litt ubehagelig, men det slipper du om du strikker i merino 🙂 Med en strikkefasthet på 18 m rekker du fint et par kjappe av denne her FØR jul Ho Ho Ho

 

JINGLE BELLS
One Size
50% ut dagen i dag (Lørdag 30/11)

 

 

 

 

* * * *

 

Du, har du Vårblomster ennå? Å ja, eg mener UTE? Me har!! Den vil jo aldri dø jo! Det er liksom på tide å få litt julepynt i krukka på trappa, men det bugner av en gul kjempesøt blomst! Neida, den er ikkje frosset i en fin poistur, men den er helt myk og den VOKSER! Vet nesten ikkje om eg har hjerte til å røske den opp en gang hehe Men nå har den blomstret siden mai måned og det i seg selv er jo helt utrolig! Den langsiktige planen min har hele tiden vært å ordnet litt til på trappa i dag, men eg føler meg knekt fra topp til tå så hva eg får gjort i dag vites ikkje. Selv om eg syns det er kjekt å pynte så føler eg det hadde vært digg å sitte på ræva i dag. Meeeen, så er det godt med hva som er gjort også, får se hva ryggen takler! Nei, sett bort fra en korsryggskade fra idretten (Å ja DET er mange år siden) så har eg ikkje ryggproblem, men når eg herjer for mye blir den litt “Knekt” dagen der på 🙂 Hvis eg skal få det slik eg vil på trappa innebærer det å flytte på en ganske stor Thuja som står i ei stor krukke…og siden eg ikkje gidder vente til Ali evn gjør det må eg jo bare gjøre det selv! Det ligger også en haug med materialer ved inngangen som for lengst burde vært borte, men TTT rett og slett.

I tillegg har eg 48 pakker som skal pakkes i dag, men det kan eg gjøre mens eg sitter her i go`stolen. Taco`n som der i mot skal lages til kvelds må eg gjøre på kjøkkenet. Laget også litt for mye middag i går, eller, det ble spist FOR lite! Derfor er planen å steike opp litt Plukkfisk-Kaker og evn bare fryse de (Vil tro at det skulle gå greit?). Må bare se hva eg orker, ja for det er akkurat like stor mulighet for at eg bare sitter akkurat her heeelt til å går å legge meg i kveld. Det positive med det er at da serverer eg plukkfiskrester i kveld og slipper å steike kaker! *ler*

Tja, eg tror bare eg durer i vei med noe mer kaffi så får eg bare se hva kroppen tror den kan fikse 🙂 Pleier du pynte ute og evn når gjør du det? Flere av naboen rundt her har hatt julelys ute i et par uke allerede!

 

 

 

LAG DEG EN FIN LØRDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei ganske ØM og STIV Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Begynner så smått i morra tenker jeg. Jula kommer for fort hvert år 😉 har ikke kjøpt julegavene ennå….
      Skal jo starte i november hver gang, men nei da.. blir sikkert rundt16.desember i år også😂🤣

Siste innlegg