Mot Lysere Tider – Strikkeoppskrifter

Designet av OGE Knitwear Designs

 

Hvis eg skal være dønn ærlig nå så skulle eg ønske eg sto med hodet i ei vaskebøtte og klar til å pakke ned jula!! Nei nei, det er ikkje tull, men problemet er at eg orker ikkje *ler* Eg skal der i mot bruke uka til å manne meg opp til å angripe på fredag i takt til Nyttårskonserten fra Wien 🙂 Eg burde også kjøpt en del av de store plasboksene fra Europris i år, ja rett og slett laget et fint system i jula nå når den skal pakkes ned igjen….sukk

I mellomtiden tenker eg at det kan være litt oppløftende å kose seg med litt mer lysbetonte oppskrifter, ja som f.eks noen lekre vår- og sommerplagg til de små – Finnes det noe mer yndig og herligere enn det? Ikkje sant!? Selv er eg jo i sving med Påskestrikken og det er også veldig lysbetont! Tenker eg blitt nødt å finne frem noe av det nye lekre bomullsgarnet eg har på Garnrommet også – Planen er å strikke de samme kyllingene i det garnet!
Vil tro at selv om de er like, blir de veldig forskjellige, blir nok litt smak og behag 🙂

 

 

 

Designet av OGE Knitwear Designs

 

Er du så heldig å ha noen små du kan strikke til, ja da hadde eg absolutt plukket med meg denne oppskrifta! Det er lenge siden eg kjøpte den selv og eg håper eg får strikket den en dag! I oppskrifta får du ikkje bare kjolen, men også romper og bolero 🙂 Ja det blir jo som et helt antrekk som kombineres om hverandre. Alt er strikket i tynn merino, og det kan være veldig greit når du tenker på hva som er gj.snitt sommertemperatur her i Norge hehe Ellers er jo faktisk både bomull og ikkje minst Lingarn et godt forslag om våren
og sommeren er varm der klærene skal brukes 🙂

 

BABY A-Line DRESS
BOLERO & ROMPERS

Bildene over
Str 3 til 12 mnd

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

Eg bare MÅÅÅ skynte meg å si noe!! Oh My! Vettu hva eg ramler midt opp i på lørdag da eg satt å scrollet på TV!?!?! Hvis du er på alder med meg så husker du kanskje serien “Nord og Sør” fra midten av 80-tallet?? Orry og George? Ringer det noen bjeller? Oj Oj på lørdag havnet eg midt inn inn i episode 1 sesong 1 på Tv6 🙂 Den skal gå HVER dag fra lørdag av t.o.m onsdag fra kl 15 til 21 hver av de dagene!! Oj Oj! Strikketid, strikketid
OG strikketid!! Så ja, eg må snart komme meg på beina å få gjordt det eg skal gjøre
før eg parkerer meg i go`stolen kl 15!! JuHuuu

Eg bare MÅÅÅ på butikken, litt for å lufte meg og se litt andre fjes, men også for å kjøpe meg et par iskalde Burn 🙂 My guilty pleasure hehe Ellers så blir det altså KyllingStrikk. Har startet på nr 2 fordi eg blir ikkje enig med meg selv hvordan dilldallet skal bli, ja som øyne fjær/vinger. Så ja, da strikker eg bare en til mens eg tenker på det 🙂 Produktiv skal sies 🙂

Du da? Planer for dagen? Eller ble de brått endret etter info`n eg nå delte? MoHaaa

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN DEILIG DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Planen min i dag er og få strikket ferdig en chunky Marius genser. Som jeg strikker i dobbel fat faerytale .
      Ha en fin dag

    2. Fantastisk søte plagg 🙂 Jeg har en lett jobb med å rydde ned jula, to nisser og to rotter 😀 Eller rottene skal ikke ned en gang, de “lever” jo hele året 😀

    3. Takk igjen for den flotte perlepremien og enda mer takk for bursdagsgave. Den må jeg passe på for hadde ei her hjemme som raskt så at pakken inneholdt drops flora som er et av hennes favorittgarn😀

      1. Bare koselig det vettu, så gøy at du kom innom 🙂 Flora er et skikkelig deilig garn og det gjelder å sitte på det 🙂

Siste innlegg