NÅ ER EG SIKKER!! Våren er her – Strikkekjoler!

 

I dag var eg ganske spent da eg tok turen opp til VÅR SOL Gartneri. Eg visst jo at perletomatene var på plass for eg handlet jo sist også, meeen, var agurkene kommet? JAAA! Da er det vår, ingen vei tilbake da 🙂
Disse agurkene er så digg og de koster kun 10 kr stk. Derfor kjøper me mange og Dib tar ofte ei hel og bare knasker inn på. Helt nydelig ♥ Snakk om å skikkelig luksus rett i nabolaget *Takknemlig*

 

 

 

 

Rett ved siden av Vår Sol Gartneriet har me Edens Hage, me verdens koseligste folk på jobb! Elsker det gartneriet og kunne svippet innom hver dag! For å redde flere av spirene eg hadde i minidrivhuset måtte eg ha noen flere potter + eg plukket med meg nye 2 frøposer, ergo måtte eg ha 2 store potter i tillegg. Kjøpte frø på grønne runde squash og gule squash —> Spennende!! Ellers her på stuegulvet har eg (la meg tenke litt): Sitron Meloner, Mini Meloner, MASSE (flere potter) med Basilikum, 2 potter med rød chili, 1 stor potte med røde epler(!!) Haha Eg plante steinene fra et rødt eple og de spirer som bare gjøken! Ellers har eg…la meg se…Koriander, Timian, Oregano, Mini agurker og Jordbær Tomater. Hmm har også lyst på vanlige jordbær, tror hva som er beste måten å plante de på her på terrassen? Kanskje eg skal knyte noe og henge de opp? Må ta å sjekke litt rundt ang det, for det hadde jo vært så digg! Nå er det alvor, nå MÅ terrassen males slik at eg kan få ut den nye kasse og drivhuset. Kanskje eg rett og slett må ta å male det gulvet selv?? Ikkje godt å vite gitt…

 

 

 

Designet av Tanu Kallio/Meiju K-P

 

Endelig poppet det opp noen nye strikkekjoler i feed`n min! Det er jaggu ganske lenge siden så det spørs om eg ikkje bare må plukke med meg begge to! Elsker strikkekjoler, sommer som vinter 🙂 Kjolen over her er strikket
i sånn type tynt sokkegarn; ca 400 m pr 100 gr, altså dette blir fort en helårskjole 🙂
Strikkefastheten ligger på 25 m.

 

KOKOTAR
Bildet over
Str fra 106 cm til 162 cm i overvidde

 

 

 

 

 

Designet av Tanu Kallio/Meiju K-P

 

Denne også! *sukk* Lekker og så herlig! Strikkes i litt tykkere garn (strikkefasthet 21 m). Men du vet? Er du som meg og strikker på litt forskjellig slik at det tar litt tid å få ferdig større prosjekt? Ja da er jo dette tiden for å starte på en kjole, kanskje du da har du jo en flott høstkjole når september kommer 🙂 Smart, ikkje sant?

 

CAIA DRESS
Str 75 cm til 135 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

 

 

Altså, i dag stakk eg tidlig for å handle; Kl var ca 11.30 da eg slengte rompa inn i bilen. Først var eg å kastet masse glass/metal før eg svippet opp til mor mi å hentet handlelappen. Full speed på musikken og opp til Rema, gikk kjapt og radig, opp på gartneriene og ned på senteret. Apoteket, Kiwi og Mester Grønn —> Alt for mor mi + en kjapp tur innom frisøren(!!) for å kjøpe ROSA leppestift til mor mi (<—-JA, det er absolutt vår!) Så var det jo hjem til henne og rydde på plass varene og der kom jammen meg hjemmepleien for å måle blodtrykket, det tar jo litt tid så da satt eg der da....Etter på ble det til at eg laget lunsj til henne også. Målet mitt med å være tidlig hjemme gikk ikkje helt, men likevel var det jo godt at eg gikk ut tidlig. Vel hjemme, opp med varene, rydde på plass mens eg ryddet/vasket kjøkkenet. Spiste ei pølse og hadde en pause før en entret terrassen og fylte de nye pottene og fikk plantet om. Såååå gikk eg i dusjen og klasket ned i go`stolen kl 18! Så nei, det ble absolutt ikkje en tidlig dag på meg for nå er det jo kwell allerede…skulle jo perle sååå mye, men eg skal perle litt nå straks før eg skal montere…

 

 

 

 

Denne Skjønnasen
Ser litt lang og rar ut her, men den blir nok noe mer koselig som helt ferdig 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPENDE KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Nommin… så liten og skjønn den musa😉
      Det blir litt av et gartneri hos dere nå. Gøy å så eget. Hadde en slik palledrivhus, men “glasset” har gptt i stykker, så det har liksom bare blitt stående og glemt. Kanskje man skal prøve litt inne… litt forkultivering… kan tenke på det ihvertfall. I mellomtiden kan jeg følge med på plantene dine🌱🌿🌾 god fredag når den måtte komme. 😉

    2. Lekre farger på grønnsakene 🤔 kan nok brukes i et strikke mønsteret til en kjole? Det må jeg tenke litt på!
      Herlig med hjemmedyrka😊 Vi har sådd chili, paprika, graslauk og persille som står grønn og fin allerede. Gleder meg til å plante det ut💗😊
      Ha en god kveld😃

Siste innlegg