Nå gror det over! + Flere Gratis strikkeoppskrifter

 

Altså…Nå er det snart jungel her i heimen, å nei ikkje ut, men nå er det snart like vilt inne som ute! Når eg i tillegg tar helgehandelen alene, ja da er sjansen veeeldig stor for at enda noe mer blir med hjem. Det var da eg var ferdig på Kiwi og skulle passere Mester Grønn på vei ut at det “fatale” skjedde vettu…De hadde de fineste små grønne plantene på tilbud (bedre kan det ikkje bli!) “2 for 100”. Hmm ble stående å tenke, ja for eg visste at me ikkje hadde flere blomsterkrukker som var velkomne inn i stua så ja, da svingte eg først innom Nille mens eg krysset fingrene!! YES!! De hadde 2 krukker til av samme sort som eg kjøpte forrige helg…Halv pris så det ble en kjapp handel! Med krukken på slep var det bare innom MesterGrønn å fylle krukkene 🙂 Rosa “Grønne” planter! Kult! Jo mer lys, jo mer rosa 🙂 Kjøpte også en ny løper til salongbordet, samme sort som den Ali kjøpte til spisebordet for en stund siden, der med fikk de nye plantene stå på den nye duken *fniser* Ble så fint atte!

 

 

 

 

Disse 2 krukkene og plantene var de eg kjøpte sist,
kuleste plantene i hele stua!

 

 

Designet av Brome Fields

 

Nå er det rett før eg bare må begynne å strikke noen “blomsterkrukker”! Ja da kan eg jo bruke de “stygge” krukkene som ikkje får stå i stua, er jo bare å kle på de litt så funker det nok! Har lyst å prøve med tau!

 

PLANT COZY : JUTE
Bildet over
Gratis oppskrift

 

 

 

 

Designet av Brome Fields

 

Dessuten er det ganske smart med slike potteskjulere! Eg har mange ganger svippet innom en blomsterbutikk hvis eg skal på besøk eller noe, kjøpt en blomst eller plante som en liten gave. Syns det er litt trist uten potte på, men ved å kjøpe en potte i tillegg kan det fort bli dyrt! I allefall om du er på en blomsterbutikk. Tenk om du da hadde hatt en hjemmestrikka potteskjuler på innerlomma? Iiiikkje sant! Anyway! Dette er jo supert å lage om du planlegger en gave f.eks og tøffe grønne planter skal være i fokus! En helt uerfaren strikker kan jo også briljere med flotte gaver når det er så enkelt som dette.

 

PLANT COZY : STOCKINETTE
Gratis oppskrift

 

 

 

 

Designet av Elena Varnavskaya

 

Eg vurdere snart å henge alle de “Vandrende jødene” me har! Herrejemen som de vokser, ja det er sant, de tar snart over halve stua! Hvis om atte Ali en dag finner på å dra på en hyttetur eller noe,
ja da fyrer eg noen kroker i taket! SÅÅÅ enkelt!!

 

PLANT POT HANGER

 

 

 

 


Bare se her! Den store her var jo en veldig liten potteplante i februar når me tok den med hjem fra Rema, den var litt pjusk den gang da. Men jaggu begynte den å gro når den fikk litt omsorg! En forholdsvis ny “baby” står der rett til venstre, om noen uker er nok den også over alt!

 

 


Dette er resultatet av et blad som falt av morplanten!
Denne verken henger eller kryper, den STRUTTER rett opp og det samme gjør jo…

 

 

 

DENNE! Så ja, bor du f.eks i omegn og har lyst på en “vandrende jøde” i hus:
Ta med saksa og kom innom en dag du kjører forbi 🙂

 

 

Designet av Dorcas Pennyfather

 

Denne var jo ikkje dum da! Tror om eg ikkje skal belage meg på å lage noe sånt til å ha i vindu/tak på kjøkkenet? Hmm må tenke litt på det 🙂

 

LACEY PLANT POT HOLDER
Gratis oppskrift

 

 

 

Designet av Lucille Randall / Simply Knitting

 

Men ok, alle er jo ikkje like flinke med grønne planter, eller…egentlig så har det vel ingenting med å være flink! En plante trenger kun vann og evn lys/ikkje lys. Problemet er jo at man glemmer enten det ene eller andre, ikkje det? Løsningen da er jo kaktuser! De trenger ikkje mye og overleve det meste, men om det er helt krise og ikkje håp i det hele tatt: Strikk noen kaktuser til den som ikkje kan ha ansvar for noe grønt! 🙂

 

WOOLLY CACTI : One Pattern, three looks
Gratis oppskrift

 

 

 

 

Designet av Knit Picks

 

Me snakker om at det er under 4 mnd til jul? Vel, det er jo mye som skjer fra nå til jul så en gjeng med gresskar er helt innafor å strikke 🙂 Veldig koselig pynt forresten 🙂

 

SPICE & CLOVE Knit and Crochet PUMPKINS
Gratis oppskrifter

 

 

* * * *

 

 

 

Ååå ENDELIG, nå er det helg! Er ganske gåen både her og der for eg har jo vært ute nesten hele dagen. Fikk tak i masse gode oster som me skal ha i morgen kwell – Digg! Akkurat nå står Amira og steiker en haug med Vårruller og det skal bli såå herlig, hun har rullet ca 60 stk! Så ja, nå skal me kose oss. Siden flere av dere har sendt lykkeønsking ang Dib og oppkjøringen kan eg jo meddele om at han strøk! Det er ganske utrolig for både kjørerlæreren og eg kan ikkje fatte hvorfor! Han fikk beskjed om han hoppet litt på giret, vel det er ikkje noe som har skjedd så lenge eg har kjørt med han, men at det skal være en grunn for stryk? Uuuuansett, ny oppkjøring må til og heldigvis blir det ikkje med samme sensor. Dib følte på ingen måte at det var noe kjemi der og han var veldig høylytt under kjøringa. Merkelig. Men men, kjørelæreren skal gjøre det han kan for at han skal få ny tid kjapt! Krysser fingrene for at han ikkje må vente så lenge!
Som 1.års lærling er jo 5000 kr ganske mye (pris på oppkjøring).

Jaja, nå dufter det deilig middag her!

 

 

KOS DEG OG HA
EN DEILIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Her var det mye fint ja, både av planter og strikket tilbehør 🙂
      De gresskarene var fine, lurer på om jeg skal prøve meg på noe sånt? Er jo koselig å ha som høstpynt. Jeg har en avlegger som jeg snart må få plantet. Forsøker å ikke glemme dem ut, men lett er det ikke når hjernetåken siger på 🙂
      Tusen takk for mange fine tips. Og kos deg med fredagskvelden ♥

Siste innlegg