NÅ MÅ EG JO STRIKKE EN KJOLE!! # NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av PetiteKnit

Åååå akkurat en slik kjole som eg elsker ♥ Ikkje bare strikkes den top/down og er kjekk å strikk, men det er også en kjole som kan brukes til absolutt ALT! Jepp, lekker til selskap og fest, men også perfekt til både en dag i barnehagen og på skolen 🙂 Kan ikkje få sagt det nok, men barn leker så mye friere i en sånn type kjole 🙂 Bare med en tynn ullongs under holder barnet seg god og varm 🙂

Orginalt strikkes den i DETTE GARNET, men så lenge du holder deg noen lunde til strikkefastheten på 28 m/40 row så bruk det du har eller liker best 🙂 Skulle garnet du bruker gjerne være noe tykkere så er kjolen i så pass mange størrelser at du bare går opp/ned etter ønske 🙂 Ikkje verre enn det.

 

Designet av PetiteKnit

 

HARALD`s DRESS
Bildene Over
Str 9/12 mnd til 8/9 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

Eg nærmer meg sluttfasen på HARALD`s SWEATER som har samme strikkefasthet som kjolen øverst og den strikkes i samme garn. Siden eg var utålmodig da eg skulle ha meg et nytt strikketøy valgte eg garnet Nord fra Drops fra hylla mi til genseren og den blir blir helt flott i størrelsen + at garnet er det jo ingenting å si på, men trooor kanskje eg skal velge merino til kjolen 🙂

 

Bare LITT igjen før det blir kant nede og så er det å fyre løs på ermene 🙂 Liker så godt halskanten og bærestykket! Er sikkert på at det kommer til å ligge veldig fint rundt brystet. I halskanten heelt øverst skal det træs i en tynn strikk
noe som er nytt for meg 🙂

Nå kan du også strikke samme genser til deg selv! Den heter SUNDAY SWEATER og du finner den HER inne hos PetiteKnit 🙂
Strikkes i tjukkere garn og pinner.

 

   

 

I dag fikk me jammen i hus det Ali trenger for å servere Meza på Nyttårsafta 🙂 Søren meg lenge siden me har handlet på den arabiske butikken og det er sååå mye godt der, men nå er skapene fylt opp og me kan digge i vei 🙂 På vei hjem MÅTTE me innom en ny type “snope”butikk som me garantert kommer til å besøke mye frem over i tiden MoHaaa Me har jo som sagt sluttet å røyke og damper nå i en overgangsfase for å ikkje klikke i vinkel! Me fikk alt me trengte av Amira til Jul, eller eg fikk den en stund før, 14.desember fikk eg den og da stumpet eg røyken også. På denne “snope”butikken selges det mangen forskjellige smaker og diverse tilbehør. Ali måtte ha en annen type munnstykke og eg bare måtte ha noe mer smak! Jordbær og Vannmelon er pr nå de store favorittene
og det er virkelig “kose Kos” altså!!

Vet i grunnen ikkje om eg kan skrive hva denne butikken heter her på bloggen?? Ja eg tenker på om det evn er reklame for “Røyke”produkter?? Det er 18 års grense f.eks å komme inn i butikken og å bruke produktene. ALLE produktene inne i butikken selges nikotinfri, men du kan be om å få tilsatt nikotin. Anyway, for deg som er lokalkjent i byen; Tenkt deg Kilden, over gata (Haukåsbakken?) der ligger det et bygg, i de gamle lokalene til Hillevågs Foto – DER finner du butikken som virkelig kan hjelpe deg å bli røykfri!! Er du inne på tanken så er ABSOLUTT dette stedet du tar deg en tur! De som jobber der var KJEMPEKOSELIGE og veldig behjelpelige 🙂 Så ja, eg blir nok en fast kunde ja 🙂

Men nå, nå skal me ut å hente NOK ei sag som Ali har kjøpt seg…

 

KOS DEG OG HA EN
KOSELIG KWELL!

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg