NÅR DU IKKJE KAN STOLE PÅ DIN EGEN SØNN….

Uansett hvor store ungene blir så er de alltid de små sussebassene våre  Nå er Jr snar 17 og ordner opp i det meste selv, men noe tror eg at eg skal fortsette å gjøre selv om han nesten er voksen- i følge han selv. I allefall når det kommer til strikking! haha Felles for ganske mangen unge er at ting skjer i en fart og Vips Yes, da var det gjort, men så er det jo det at me må jo bare stole på de inni mellom så får de jo heller bare ta konsekvensene selv i ettertid. Tror nok de lærer mer da, men av og til er det ganske irriterende også….

Som du sikkert har fått med deg så strikker eg jo Skorsteinsgenseren til Jr og han har selv valgt garn og farge. Han har vært flink underveis og prøvd den på så alt greit der, helt til for et par kweller siden…Eg følte eg begynte å nærmer meg vrangborden nede på bolen og ville bare måle han under armen og ned for å se hvor langt eg skulle strikke. “Gi meg målbånden da”, sier han, Vips, sånn og sånn og sånn, ferdig så har han målt seg. Ok, hvor lang er du da sier eg. Du må måle så langt ned på hoftene/rompa du vil ha den. Ja ca sånn 43`ish cm er svaret og han peker på hofta der bukselinninga starter. Ok da, eg strikker videre…

Men i går kwell syns eg genseren var så lang og eg hadde bare strikket 35 cm under ermene. Ropte han inn og fikk tredd genseren over hodet på han og der var jo genseren ganske godt ned nedfor der hvor han tidligere pekte og sa at det var 43`ish cm! Dette er 8`ish cm KORTERE enn det du målte måtte eg mobbe han med! Han bare; “Jammen det ble jo ca 43 da eg  målte…” Vel vel, det må jo måles skikkelig og ikkje bare halvveis haha

Spurte om eg skulle rekke opp noe for som eg sa, den blir jo enda litt lengre for eg er nødt å strikke i allefall litt kant, ja nei den blir helt fin var svaret 🙂
Så da krysser eg fingrene for det da 🙂 Ja de er skjønne i den der selvstendighetsalderen haha

Haha eg må jo bare fortelle litt om bakgrunnen for bildet over av Jr! Han er jo egentlig veldig glad i håret sitt og liker å ha det litt langt oppå slik at han kan slenge litt på luggen. Det som har skjedd er at han tapte håret i et veddemål! *ler* Han og en i klassen veddet om 6 på en prøve her før jul, begge var skråsikre på at de fikk 6, men den som evn ikkje fikk det måtte shave seg…Jr fikk 5+! haha Han andre fikk 6 så da var det frem med maskinen, men han fikk ikkje lov å gjøre det før ut i januar siden me skulle på den Nyttårsmottakelsen 1.Nyttårsdag hehe Det hele var en ganske morsom episode, men eg tror ikkje han kommer til
å vedde håret sitt en annen gang 🙂

 

Her i huset har me litt Morsdag i dag, eller nå i kwell da. Hentet mor mi tidligere for at hun skulle få være hos oss i kwell. Hun hadde fått hjem denne kaken i tilfellet noen kom til henne i morgen. Siden hun nå er her i dag og eg skal være hjemme selv i morgen + hun skal til min søster på middag i morgen tok hun
kaka med opp her, passer jo perfekt som en liten dessert
nå når me har spist lammelår til middag.

Har meg en liten stund med Me-Time siden mor mi tar seg en kwil på sofaen, men regner med det blir litt strikkings utover kwellen. Eg er straks ferdig med vrangborden på genseren og da er det jo bare å få fart på en erm etter hvert 🙂 I morgen er planen min å deligere og kommandere for eg skal bare strikke, kose meg og nyte heeele Morsdagen  

 

KOS DEG OG HA
EN HERLIG KWELL

 

TUSEN TAKK for utrolig mangen herlige tilbakemeldinger hele dagen 
Dere er de beste! 

 

Go`klem fra ei Fornøyd og Takknemlig Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg