Når du må strikke hele tiden – Gratis Oppskrift

Designet av Purl Soho

 

Nå er det ikkje så lenge før ganske mange av dere pakker bort strikkekurven for et par måneder. Da er det andre ting som gjelder, f.eks hagen og alt som følger med der. Eg merker jo godt selv at det å strikke på dagtid om sommeren avtar (selv om eg ikkje liker å innrømme det) fordi eg surrer jo mest mellom krukker og grønnsakkasse. Det er en del å sette fingrene i selv om eg “bare” har en stor terrassen. MEN, eg er også ei som kan benytte hver en liten mulighet til å strikke, ja som f.eks om eg er på tur, sitter i solstolen, er på piknick eller på stranda. Eneste problemet eg har da er at eg ikkje klarer å “SE” skikkelig hva eg strikker pga sola, da er det jo greit med et strikketøy som ikkje krever nettopp det! SÅ da, len deg tilbake, lukk øya og slikk sol OG strikk 🙂 Om en vaskeklut får en liten skjønnhetsfeil så har jo ikkje det sååå mye å si annet enn at stoltheten over en perfekt vaskeklut kan få seg en knekk. Vel vel, alle trenger en klut eller 10 og mens du sitter å soler deg kan du produsere 10 talls deilige julegaver 🙂 Sånn er det med den saken serru!

 

 

 

Designet av Purl Soho

 

Disse klutene er strikket i DETTE GARNET og forholder du deg til strikkefastheten får du 4 kluter av ei hespe 🙂 Da ble plutselig ikkje garnet sååå dyrt likevel 🙂 MEN! Som alltid: Du har garantert ditt eget favorittgarn
til kluter så da er det jo bare å sette i gang ♥

 

WAFFLE STITCH WASHCLOTH
Bildet over
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Eg skal ut å kjøre om ikkje så alt for lenge! Amira har tatt seg noen fortjente feriedager og skal på en liten tur i det fri 🙂 Ja, det er i nærheten og ikkje så alt for langt borte og eg skal kjøre henne til “feriedestinasjonen” hvor det garantert bor en del mygg(!!!). Vil tro at hun virkelig kommer til å kose seg og ikkje minst får hun garantert slappet av og ladet batteriene 🙂 Misunner henne i grunnen♥

På vei tilbake skal eg plukke med meg noen sekker med jord til mor mi, der med blir det en kjapp tur innom hos henne også. Mulig eg bare svinger meg rundt på egen terrasse når eg så er hjemme igjen for akkurat nå står blomstene bare i kø der ute på gulvet. Skal bli godt å komme i gang! Kaaanskje eg stikker innom Mestergrønn etter noen flere frøposer? Trenger både Bladpersille og Koriander! Må ta å sjekke litt kjapt hva eg har her hjemme før eg stikker, skal prøve å styre unna litt for spesielle ting for eg vil nødig fylle hele terrassedøra på innsiden slik eg endte opp med i fjor *ler* Når alt er gjort blir det nok litt perling! Startet på noe i går kwell som eg ikkje er heeelt sikker på, så eg må ta det i et litt bedre øyesyn før eg tar en avgjørelse 🙂 Men du?

 

 

KOS DEG OG LAG DEG EN
FLOTT DAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. jeg er nok en av dem som ikke liker å sitte med strikketøy om sommeren,bruker jo oftast ull og det blir varmt i fanget,men en klut i bomull skulle gå ann,fine disse :=)

Siste innlegg