Når du mister kontroll og alt blir kaos!

 

Eg er ganske sikkert på at eg ikkje er alene om å ha en sånt rom? Eller annet rom om så var. Bare for ordensskyld; Ja dette er vaskerommet mitt, eller vårt da, selv om det egentlig er eg som bruker det mest MoHaaa For å sette på den første maskinen i dag måtte eg først grave meg ned til gulvet for å åpne døra i maskinen….Tragiske tilstander, eg vet! VEMMELIGE tilstander for å være helt ærlig, og eg liker jo å vaske klær
og stelle med de. Ja eg liker faktisk veldig godt å rydde, og eg elsker å lage til systemer! Å ja, eg vet at det ikkje ser slik ut og at du muligens har vanskelig for å tro på akkurat det, men eg lover, det er sant.

 

 

Men når du er litt alene om å prøve å holde orden så blir det kaos om du ikkje bryr deg ei stund, alt har en egen evne til å vokse helt ut av proposjoner! Dette kunne like gjerne vært ei gammel bod som hadde vært låst
og glemt i 30 år, og ikkje et vaskerom som brukes flere ganger i uka…

I dag ble eg litt (egentlig ganske mye) forbanna! Etter at det først maskinen var hengt opp ut og den andre var i maskinen var så pass mye borte fra gulvet at eg bare satt i gang! Eg gravde meg ned i krokene og dro ut sikkert 5 kg med single og kleine sokker, gamle håndklær og andre ting eg er sikker på at eieren ikkje har savnet på år
og dag. Eg samla alt som ikkje lignet noe + et hav av tomme skyllemiddelflasker og nå står alt dette…

 

 

 

…på gangen…Da er det ganske komisk når husets egenerklærte overhodet peker på det og spør: “Ka d er?” -“Boss”, svarer eg. “Hæ!? Boss! Kor det var?” -“Vel, det var på vaskerommet”,svarer eg….
hvor det egenerklærte overhodet svarer; “Hæ? På vaskerommet!??”

“Jaaaa, på vaskerommet og nå skal det ut på gjennvinninga.”

 

 


Det er fortsatt ikkje bra, men mye er borte og nå er også haugen til venstre der stappa inn i vaskemaskinen.
Alt som lå på klesnorene under hylla rett frem er borte og eg har en hel gjeng med hjelmer av ymse slag som enten kan selges eller gis bort, kanskje eg bare skal legge det i Fretex Containeren? Selve hylla på veggen
+ de uforståelige klesnorene skal bort og min plan er som følger:

 

 


Den gigantiske VV.Berederen skal pakkes inn i et skap, fra den og bort til veggen til høyre skal det en benk + overskaper på veggen rett frem. Over vaskemaskinen og bort til vasken skal det opp en benk + overskap helt bort til døra her hvor eg står å tar bilde. På denne siden av vasken skal det inn en fryseboks og fryseskapet som står der nå skal bort. Nei fryseskapet er ikkje i bildet for det er ved min høyre skulder. Fra vaskemaskinen og bort til der fryseboksen skal står skal det også underskaper. Ute over det? Vel, eg tenker eg skal finne plass til sånn ca 1 million smarte løsninger underveis 🙂 Åja, de noe grusomme veggene skal selvfølgelig males eller kles med et eller annet LYST! Nytt sånn “dekke” av noe slag skal også legges på gulvet. Målet er at det skal bli et rom man elsker å være i, og ikkje et rom hvor du står i døra og bare kaster inn det du vil bli kvitt for så
å bare smelle igjen døra, skjønner?

Jaja uansett så er eg strålende fornøyd med egen innsats i dag, ja det glemte eg jo: Før eg raidet vaskerommet skrelte eg også kjøkkenet – Husk at eg brukte nesten 4 timer i går på å vaske/rydde stua…! Det er barbert liksom! Og nå? Vel nå skal eg på badet, skrellet av de svette klærene, vaske(dusje?) og stelle meg og sååå skal Dib og eg ut å kjøre. Rett og slette slappe av og lufte meg litt 🙂 Etter det? Veeel….tja, det må jo bli enten strikking eller leiring det da, har en perleidè også så hvem vet? Uansett:

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTT KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei svett Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Vi har alle et slikt rom, eller flere….
      Men du så godt når en får tatt et raid. Gamle Gubben Grå skal bort til helgen.. (idé begynner å ta form i hodet) Ha en avslappende kveld

      1. Det er best å rydde, og ikkje minst KASTE når gubbene er “bortreist” haha Ali var hjemme i Libanon i 2 mnd i 2012, ungene og eg leverte han på flyplassen og kjørte fluksens til Ikea etterpå. Me brukte de 2 mnd til å gjør akkurat det me ville og når han kom hjem hadde me snudd rundt på alle 3 soverommene, dvs me fikk alle nytt rom. Me kjøpte en del møbler og styra fælt, men akk så fint det ble. det er snart innafor at han reiser en tur igjen nå snart hehe

    2. Rotet kommer fort, sånn er det bare! Fatter ikke dem som har en haug unger og et striglet hus! Regime kanskje…

      1. Enten har de hushjelp, eller så rydder de hele dagen hehe ELler så er alle samme like flinke og rydder og legger på plass etter hvert 🙂

Siste innlegg