Når du ønsker å være en prinsesse – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Strikkelisa

 

De fleste av oss som har døtre har muligens vært gjennom en PrinsessePeriode? Me har i allefall det, med Amira ♥ Det ble heller ikkje særlig neddempen da hun i 3-4 års alderen forsto at navnet hennes betydde Prinsesse
(på arabisk). Det var STAS kan du si! Fra me startet planleggingen om å få barn begynte eg å strikke baby/barnetøy, og etter at Amira var født ble det laget lignende pannebånd/hårbånd som på bildet over 🙂
En virkelig lekker gave til ei lita tulle som er glad i dill, dall og bling! Kjenner ei på 3 eg som garantert hadde hoppet i taket hvis hun fikk et par slike. Mulig eg bare må få fart på pinnene og finne boksen med perler, diamanter
og annet bling. Det er veldig koselig å strikke dilleting, spesielt om de også har et godt bruksområde. Når det er for varmt med ei lue er det flott å ta på seg ei krone, eller kanskje en tiara?

 

 

Designet av Strikkelisa

 

På prosjektsiden til Strikkelisa kan du se forslag på garn som er egnet. Eg så det sto Lima og det er et garn eg har brukt mye til luer og pannebånd. Skikkelig deilig og godt garn! Litt stæsj har du garantert i en boks
eller 2 så det er bare å slippe kreativiteten løs 🙂

 

VINTERVARM KRONE
Bildene over
Str fra 1 år til 12 år

 

 

* * * *

 


Det er jo NÅ tulipanene er flott, det triste er at eg føler fra nå til når de henger rundt vasen går ganske fort! Jaja får nyte de så lenge det varer ♥

Ok, dagen i dag! Egentlig har eg vært ganske SUR! Det er ikkje ofte eg er det, men det gikk jo skeis i morges og hele formiddagen gikk med på å vente…vente….og vente enda litt til! Eg møtte på legekontoret som avtalt kl 9,
eg var der FØR 9 da. Kom inn halv 10. Fikk på BT utstyret med beskjed om om å komme tilbake i morgen tidlig.
Eg lurte på om eg ikkje skulle vente ca 20 min før eg gikk siden den ikkje startet forrige uke. Nei det var unødvendig fordi den allerede var innstilt på meg, okiii, men hadde den virket på andre pasienter siste uka?
Det visste hun ikkje, det var en ny sykepleier i dag ser du. Vel, eg satte meg i sofaen på venterommet og ventet….ingenting skjedde og etter ca 40 min var det inn igjen, “fikse trixe”…..Ut å vente i minst 20 min til…NADA….inn igjen, da kom legen og skulle prøve….ut å vente igjen.…NADA! Ok, da måtte eg inn til legen fordi han hadde et annet BT utstyr som de visste funket. Eg lurer jo liiiitt på hvorfor eg ikkje bare fikk det med en gang?
Vel, vel
, eg kunne bare gå og trengte ikkje vente for å se om det funket. Å ja, det funket! Eg har egentlig aldri vært noe pyse, men JA det er skikkelig vondt! Har aldri opplevd at det gjør vondt når du måler BT hos legen etc, men her snakker med skikkelig skwiiiis av arm altså! Er ganske godt lilla fra albue og ned. Gikk å la meg ei stund etter at me kom hjem, hadde jo sovet lite natt til i dag og var grytidlig oppe. Sovnet og sov av og på i ca 2 t.
Det er umulig å ikkje våkne til når armen blir skwiiist! haha

Men men, nå er det kwell, noen timer til så legger eg meg. Da er det opp og ut å få det av igjen! Da håper eg at ståa er grei og at eg ikkje trenger å gjøre det igjen! Har ennå ikkje fått hørt om prøveresultatene fra forrige uke,
var litt hektisk da eg var inne hos legen i dag så eg spurte ikkje. Håper eg får vite litt i morgen.

Har ikkje hatt noe særlig kaffi i dag så det skal eg ha nå + eg skal prøve å strikke litt.

 

 

LAG DEG EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Ja disse blodtrykksmålerne er en pain in the ass… Ehh arm.

      Jeg fikk nok etter 2 timer, da gadd jeg ikke mer. 10 år etter lever jeg like bra 😁

Siste innlegg