Når du trenger det lille extra…Strikkeoppskrift

Designet av Kajsa Vuorela Fredriksson

 

For å si det sånn: Er du jakt etter lekre sokker så trenger du ikkje lete lengre…Her er de! Oj Oj fint skal det være ♥ Men ja, de var utrolig søte og fine – gjør seg godt i et par lave sneakers/sommersko om så er 🙂 Strikkes i tynt sokkegarn på pinnenummer 2,25 så selve strikketøyet blir også delikat 🙂

 

 

 

Designet av Kajsa Vuorela Fredriksson

 

Sokkene strikkes Tå-opp og hælen strikkes helt til slutt. Dvs det strikkes inn en tråd underveis  der hælen skal være så stort enklere kan det ikkje bli – Sokker strikket tå-opp pleier som regel stoppe ved hælen når eg strikker det, men kanskje eg fint hadde fikset disse? Ja det vil eg tro 🙂

 

SYRENA SOCKS
Bildene over
Engelsk/Svensk strikkeoppskrift
2 størrelser

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

Dagens værmelding ⇑ Forfriskende har eg å si om det og eg håper det regner heeele dagen, gudene skal vite at jorda trenger det. Håper bare bakken klarer å svelge unna sånn at det ikkje blir noe følgekonsekvenser! Det er i så fall kjipt. Har sett det godt den siste måneden, ja hvor tørt det er over alt! Gresset på strendene f.eks som vanligvis bare bøyer seg når man går – Det knekker nå, det har vært såååå tørt – Dette trengte med!

Blir ingen tur i dag så sånn sett passet det jo også med været. Ali vil der i mot inn til Obs Bygg, me har fått en ny butikk rett over Hafrsfjord Brua. Så da blir det vel en tur dit i løpet av dagen, han ville gå å kikke…Eg er ikkje glad
i å bare gå og kikke…Eg går i grunnen kun på butikker når det er noe eg trenger og før eg går har eg også sjekket lagerbeholdningen på butikken eg skal på…Nettopp for å slippe å gå innom X-antall butikker for å sjekke om de har. Nei, det handler ikkje om å være lat, det handler om at eg ikkje liker å surre i butikker, eg er ganske effektiv når eg handler ser du 🙂 Derfor handler eg stort sett på nett.

Vel vel, kanskje få i meg noe mat, lande litt på Hobbyrommet. Gleder meg at eg har hele 4 mnd å klargjør meg for julemessa i november!! Men, eg vet også at de 4 mnd kommer til å gå fort + at eg kommer til å ha liten tid på slutten. Aner ikkje alt hva eg skal lage, mye kan eg ikkje lage før siste måneden så det gjelder å planlegge.
Har allerede sendt inn en del bestillinger på dubbeditter og dingser som eg trenger –
Greit å ha det i hus når “ånnå” kommer over meg 🙂

 

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg