NEI, det er ikke REKLAME

 

Eg vet at det er mange som ønsker bloggen min dit pepperen gror, men skal eg tas på noe så skal det i det minste være på noe som er riktig, og ikkje BARE fordi du enten
A) Ikkje liker meg B) Er drittlei bloggen min C) En komibansjon av begge?

Eg vet at eg merker det som er reklame for reklame, det står ganske så tydelig øverst i innleggene.
Der står det også hvem eg reklamerer for, som f.eks Rito Hobby.

Men såå.…er det jo de da som hevder at eg må merke innleggene hvor eg skriver om en helt uvitene strikkedesigneren som har et design eg liker. Siden det OGSÅ finnes en lov om å bruke andre sine bilder (Den heter COPYRIGHT og det er alt for mange som ikkje kjenner den loven der….blir kastet en del stein i drivhuset både titt og ofte!) kan eg ikkje bruke bildene til….la oss Tina Hauglund/Strikkezilla uten å merke/linke at det er hennes. Helt tilfeldig at eg “bruker” Tina nå, men hun dukker av og til opp her på bloggen fordi hun har MYE som eg liker. Hun har ikkje bedt meg om å blogge om henne, hun betaler meg ikkje, eg gjør dette av helt fri vilje.
Ja akkurat som når du forteller om “Tante Åse” sine fantastiske kaker og linker til hennes oppskrifter på Instagram….Merker du DET med Reklame? Nei…tenkte det.

Det som nå skjer, og har skjedd en stund er at når eg nå poster innlegg med strikkedesign som eg liker blir innleggene min rapport til admin fordi de mener det er Umerket reklame, admin gir så meg beskjed om å merke hvis ikkje blir innleggene fjernet….Dette klages det over KUN på Strikkegrupper!?! Hva er egentlig greia med strikkegrupper? Eg kan ikkje merke noe som ikkje er reklame, det sier seg selv, ikkje det?

 

For at noe skal merkes reklame skal man tjene penger på produktet
man blogger om, du kan lese reglene HER INNE.

Får også beskjed om å merke innleggene hvor eg selger noen av dubbedittene eg lager….Vet du? De trenger heller ikkje merke, skal innrømme at det er et gråsoneområde eg befinner meg i der – Fordi eg blogger som en privatprofil. Så egentlig er det ikkje noe å “ta” meg på her, alt som ER Reklame som f.eks innleggene til Rito Hobby – De ER merket! Eg har ikkje råd til å bli tatt i umerket reklamesak så eg er nøye der. Å ja, det har selvfølge skjedd at eg har glemt det, men eg har mange trofaste lesere som da sender meg en melding og vips har eg satt på merking. Eg er slettes ikkje redd for å merke.

Har sagt det mange ganger: Er du lei meg og bloggen min, huk av nesten gang du ser en post
og du slipper å se de flere ganger – Sååå enkelt 😀

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Artig å få litt innsikt i dert harde strikkemiljøet. Det minner meg på hvor enormt mye jeg ikke vet om denne verden. Men bildet i denne posten var ganske skremmende, det må jeg si. Folk reagerer forskjellig på forskjellige ting og jeg har en tendens til å være litt sart overfor såkalt kroppshorror.

    2. Kan ikke fatte hvorfor akkurat du er blitt en som så mange bruker for å få ut frustrasjonen sin på. Som du sier; det er bare å skjule innleggene dine om de har noe mot deg🤷‍♀️
      Jeg synes du er inspirerende på mange felt🙂 Vi er mange som synes det. Det er bare det at de få roper høyere, mens flesteparten av oss koser oss med det du deler😊 Stå på videre. Glad for at du også klarer å fylle dagene med positive ting med alt du står i❤

      1. Takk skal du ha 🙂 Egentlig så bryr eg meg lite av hva “disse” sier, men når det begynner å ødelegge for meg, som å bli slettet/blokket fra grupper fordi eg ikkje merker noe de mener eg burde merke,da må eg gjøre noe 😀 Ellers, så får de bare styre på akkurat som de vil 🙂 Kos deg og ha en fin dag du også 😀

Siste innlegg