NILLA – EN BARNEKJOLE # GRATIS DANSK OPPSKRIFT

Designet av Sanne Bjerregaard

Eg bare måtte, hallo liksom, SE da så skjønn!! En søt liten sommerkjole, akkurat passe nostalgi fra 70 tallet til å skli rett inn i 2019! Strikkes i deilig tynn ull som gjør kjolen til en lun vår og sommerkjole samtidig som den også er en suveren helårskjole som kan brukes til både hverdag og fest ♥

Lettstrikket kjole med striper og popcornmasker! Nesten mer gøy enn dette kan man neppe få det sånn midt i uke!

 

Designet Sanne Bjerregaard

 

NILLA
Bildene over
Str 6 mnd til 2 år

 

* * * *

Snart helg! haha Det regner…akkurat slik det skal på vestlandet; Først dekker man verden med masse snø, så kommer regnet og SÅÅ fryser det! Jepp, gratis akrobatikk for alle som tør å bevege seg ut 🙂 Ser ikkje så galt ut akkurat nå, men det fryser til kwells så kanskje eg tar me en snartur ut nå på dagen, får sjå! Uansett når me kjører DibHassan på trening i kwell skal me innom ByggMix på Sola etter maling! ENDELIG fikk me satt “pliktene” litt i gir haha Tror Ali begynner å føle at kroppen igjen er satt på riktige hengsler etter røykeslutt i desember hehe Selv om eg syns akkurat den biten med røykeslutt er peanøtter så syns han det var litt mer krevende enn som så og det respekterer eg 🙂 Skulle jo bare mangle ♥ Med dør og listemaling i hus kan jo alt skje!! Me ble nok litt tappet for både energi og lyst da når alt var kaos i desember og har i grunnen syns det har vært litt for deilig med noenlunde system i heimen, men NÅ er det på tide å bli ferdig!

Strikkefronten? Jepp, god gang og helt herlig!! Garnet var så sprøtt nydelig å strikke med så helt greit at Dib er ærlig å sier at ull klør hehe Denne genseren kommer til å gå som en drøm og eg skal bare nyte hver eneste maske 🙂

Tror bare eg setter opp farten og får gang!! Det å ha et kjekt og ikkje minst nytt herlig prosjekt på pinnen gjør det også lettere å stå opp! haha

 

HA EN HERLIG DAG!

 

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Heldige Dib som får genser i lerke. Nydelig garn. Anbefaler deg å strikke på mindre pinner enn opplyst (endre litt på strikkefastheten). Det er ganske tungt så jeg har erfart at det holder seg mye bedre når det er strikket litt tettere ???? veldig fin genser, den er lagt til på listen min også ????

      1. Jepp, det samme tenkte eg så i steden for å strikke den på pnr 5 strikker eg med nr 4 🙂 Blir fast og godt! Strikkefastheten min ble den samme som i oppskriften så dette går helt supert 🙂

        1. Kom en haug med spørsmålstegn fra meg istedenfor smilefjes. Får lage de på god gammeldags måte da 🙂 Lykke til med nydelig genser. Den kommer til å bli herlig å ha på seg!

Siste innlegg