Noen Ganger er det Dyrt å Strikke

Reklame | House Of Yarn


ENDELIG! Siste maske er felt av og den deilige Thelma Tunika-Kjolen (<–Gratis og norsk oppskrift) til Amira er FERDIG!! Men hekkan den tok så mye mer tid enn planlagt og det var overhodet ikkje meninga, men sånt skjer. Startet på den 27.februar, dvs det tok ca 10 uker noe som er veldig lenge i forhold til denne type prosjekt når det kommer til meg. Tjukke pinner og tjukt garn er absolutt noe som går fort, men når formen ikkje henger med
i svingene tar det bare litt ekstra tid. Anyway, nå ligger den her i 4 deler, alle trådene er festet
og kun skylling/blokking gjenstår 🙂

Egentlig, om det var opp til Amira ville hun hatt den største størrelsen, men jenta er UNDER 160 cm så eg tok en sjefavsgjørelse å strikket den minste. Når eg nå skal fukte den og legge den til blokking skal eg heller strekke den litt større og på den måten vil den ikkje sige like mye som den kunne ha gjort om eg strikket den største størrelsen. En annen ting er jo at eg aner ikkje om garnet eg har brukt siger i det hele tatt, men det er god strekk i delene eg har strikket så eg tror eg tok en god avgjørelse og Amira kommer garantert til å bli fornøyd.

 

 


Selv med et par idiotiske flettefeil (utført av MOI) er kjolen et utrolig flott syn! ♥ Det er ABSOLUTT noe av det flotteste eg noen sinne har strikket, eg er ganske så forelsket og eg kunne jo tenkt meg en i BabyRosa i samme pallett som den lys blå over her! Awww det hadde jo berre blitt fullstendig magisk! Å du? Vettu kan det aller aller beste er?? Den klør ikkje en millimeter en gang! Amira klør bare hun høre ordet ULL og hun har godkjent den og da klør den ikkje. Orginalt strikkes den i Påfuglgarnet til Line Langmo, men har hørt at det kan røyte en del så eg valgte å mixe ALPAKKA MAGIC og KIDSILK ERLE fra Dale garn – det BLE magisk det! Vanvittig deilig kombo å strikke med og det kommer fra meg som alltid har styrt unna pusegarn og tjukke pinner.

Men du, eg skal være DØNN ærlig med deg nå…Noen ganger kan det være vanvittig dyrt å strikke og eg har full forståelse for at slettes ikkje alle kan strikke denne i samme garn som eg er så heldig å ha fått strikket den av. Kjolen som ligger her på bildene kom på 1.879 kr og definitivt noe av det dyreste eg har strikket tror eg! Forrige gang eg strikket et dyrt plagg var da eg for flere år siden strikket Klaralund i orginalgarnet. Derfor er det godt at det finnes NYDELIGE garn i de aller fleste prisklasser og det trenger slettes ikkje koste skjorta som i dette tilfellet. Masse fint og rimelig garn kan du finne f.eks HER og HER og ikkje minst det herlige LINDE GARNET på Nille 🙂 Eller er det virkelig mye lekkert både fra Dale Garn og DSA

 

Nå har eg vært litt på farten ei stund; fikk Dib avgårde på trening i halv 6 tiden og etterpå var det bare full fres på Rema for å handlet litt diverse, hadde bla gått tom for både frø og Cottage Cheese og da er det krise haha Hjem her å jodle litt som å henge opp et par maskiner med klær. Ali har bakt 4 ganske store porsjonspizza, men eg har spist frø eg så det får nå vente litt! Nå blir det litt Me-Time frem til ca halv 10 når ungene kommer hjem 🙂

 

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN KOSELIG KWELL

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei ganske mett Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Det ble dyrt, ja, men dere har sluttet å røyke, så da går det bra 😁 Garn er bedre for helsa.
      Jeg skulle ikke kjøpt så dyrt garn, tror jeg. Men det er fordi jeg er alene og kun har den lille trygden. Den skal rekke til alt.

Siste innlegg