Noen liker Kokken, andre elsker Kjerringa!

 

Bloggverden er et forunderlig sted, ja både på godt og vondt, nesten som livet ellers bare uten alt dramaet! Kunsten å være en god blogger må vel være å ta hys på evn kritikk som måtte komme, ikkje det? Vil si at mye av verdigheten ligger i hvordan man takler den. Det burde jo ikkje være et problem å ta kritikk, det er jo bare “noen” som er uenig med deg, ikkje nødvendigvis noen som vil deg vondt. Ingen er vel sååå høye på seg selv at de seriøst tror at ALLE er enig med en? Eller? Mange ER høye på seg selv, noen mer enn andre og det trenger ikkje alltid ha noe med plasseringen på den der Topplista å gjøre.

For hver toppblogger finnes det 2 “leirer”: De som elsker og De som hater, neida, det er overhodet INGEN middelvei! Funker ikkje sånn….for det har blodfansen bestemt….

Både Kokken og Kjerringa har hver sin leir, eller.…den enes blodfans er den andres hatere, ja..hmm…det blir vel litt riktig trooor eg? Hvem eg er? Vel, jo…i følgen Kokken er eg hans største kritiker, jaja det er visst en tittel det også 🙂 Det må eg si, da får han jaggu meg ikkje mye hat for å si det sånn…All kritikk er hets OG hat, evn mobbing, alt etter som. Må bare skynte meg å si at eg hater ikkje kokken, men ja eg elsker Kjerringa – Sånn er det bare 🙂 Eg kommer nok aldri til å få et ordentlig svar fra Kokken uansett hva eg spør han om eller kritiserer han for, han har bestemt seg for at eg syns han er kvalm. Han har klart å vri en kommentar eg skrev på Kjerringa sin blogg for lenge siden til nettopp det. Det eg skrev var “at han har for mange kvalmende clickbait overskrifter” (noe i den duren)- Eg har ALDRI skrevet at han er kvalm, men men, han får jo defininere det som han vil.

Det som er litt forunderlig er, du ser det, eg har fått en del “beskjeder” fra noen av mine lesere om at de vil slutte å “lese” her hos meg fordi eg er stygg med kokken?! Ja ha ja…Når eg spør hvorfor er det fordi eg “henger han ut”…Ok? Hvor? Nei det må eg jo vite selv. Eg ber om screenshoot. Å ja nei, de pleier ikkje fylle opp mobilen sin med det…?? Vettu? Skal du beskylde noen for noe, ja så bør du virkelig ha noe mer enn det å slå i bordet med, alvooorlig talt! Altså, kokken og eg har noe til felles, felles lesere…Ikkje bare det, eg har også en del lesere som vil slutte å følge meg fordi eg fremsnakker Kjerringa og gir uttrykk for at eg like henne.
Eg som trodde fremsnakking var en bra ting…

Dette minner litt for mye om bursdager i tenåra: “Å ja hvis du inviterer henne kommer ikkje eg, da må du velge!” Nei, eg vil ikkje velge! Man trenger nemligen ikkje hate noen fordi om man er uenig, og det må da vel være lov å ikkje være enig? Det må også gå an å stille kritiske spørsmål uten å bli halshugget og ikkje minst må det gå an å svare skikkelig på et kritisk spørsmål! Nei, kokken han sveiper kritikk rett inn i hatboksen! Nettroll, hets, mobbing, trakassering, sjalusi, ja alt dette går i samme boks som kritikk. Ja det får eg ofte høre fra blodfansen hans:
“Du er bare sjalu!” Sjalu på hva?? På Kokken? Tja, vet`nå ikkje eg, men eg har min egen kokk eg for å si det sånn, og det har jaggu meg Kjerringa også!

Hvorfor er i det hele tatt kritikk synonymt med sjalusi?
Tro hva som hadde skjedd om en motdebattant hadde slengt det over bordet i en politisk diskusjon?
“Erna!!! Hold kjeft! Du er bare sjalu” – Ler meg skvett ihjel!

 

 

 

 

Nei, la oss alle være venner! Verden blir sååå mye bedre da….vent litt, må bare le litt først! Nei nei, bloggverden bygger seg opp på hat og kjærlighet! Det gir klikk i øst og vest, det er slettes ikkje stygt å si at akkurat det VET Kokken! Han er en businessmann. Du provoserer, du får kritikk, du spiller offer, du legger deg flat og du høster sympati- Det er dagens oppskrift på å nå toppen + at hvis andre kritiserer deg får du også klikk. At Kjerringa driver med systematisk mobbing av deg daglig er sprøy! Eneste grunnen for at hun tar innleggene dine under lupa hver dag er fordi du presterer og havne på toppen hver dag-hele uka. Det er en bragd det du gjør, vær stolt av det og med 10 tusenvis av følgere burde du jo slettes ikkje bry deg om hva ei Kjerring på Hønesfoss skriver? Vær nå litt mann og ta et Googlesøk på hva som defineres som mobbing, i samme slengen kan du jo ta et søk å sjekke hvor mange klikk hun genererer deg, for å si det sånn så syns eg VIRKELIG hun har fortjent ei personlig signert bok rett i postkassa innpakket i silkepapir. Tror eg skal lage min egen #!! #kjerringatilalta med påfølgende sponsortur 🙂 Det er nå det minste.

For å forsvare min bruk av bilder til innlegget; Siden eg ikkje hadde fellesbilde av Kokken og Kjerringa, brukte eg bilde av meg selv (Eg er vel snart ei kjerring? Har jubileum denne måneden) ja og gemalen, han er kokken, ellers ganske uskyldig i den diskuterte sammenheng.

 

Utover dette? Vel ha en strålende mandag (ukas beste dag) og eg er ganske så sikker på at hvis du sveiper innom Kjerringtanker er det Kokken som ruler der også i dag! Gratulerer 🙂

 

 

 

BE NICE!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. Flott….
      Det kommentarfeltet hos kjerringa liker jeg ikke utviklinga på…
      Nydelige bilder av dere. Pent par! <3

      1. HUn er tøff som lar alle kommentarene gli gjennom, men det betyr også at hun har ingenting å være redd for. Hun har verken gjort eller skrevet noen galt. Det er nesten så eg undrer meg over hva type mennesker det er som skrive sånt. Skremmende. Ser jo for meg en søt 3 barnsmor som hamrer løst på tastaturet. De må jaggu ikkje ha det bra med seg selv!

        Takk skal du ha 🙂

      1. Lag deg en god dag! Du har sååå mange flere med deg enn mot deg <3
        Mange av de som har kommenterte hos deg oppfører seg som om de er blindet av kokken og det er overhodet ingen god ting!Det er garantert mange av de samme som beit hodet av meg.Du svarer veldig bra for deg, bedre enn hva de egentlig fortjener, men det viser bare at du har integritet (Forøvrig en egenskap som er utrydningstruet, spesielt her i blogglandia) Go`klem fra meg 🙂 #kjerringatilalta

    2. Herlig og helt fantastisk ♥
      Jeg står ikke på noens side, men leser mest hos Kjerringa. For det var hos henne jeg begynte å lese. Og Kokken kikket jeg innom fordi hun støtt og stadig nevnte ham.
      Og grunnen til at jeg ikke leser ham så ofte er nokså flau egentlig. Rett og slett fordi jeg ikke liker navnet. Derfor kaller jeg ham bare Kokken (tror alle likevel vet hvem jeg mener) 😀
      Jeg har vært gift med en finnmarking, og en av tingene jeg virkelig ikke likte, var alle bannordene. Så når da noen setter j…. ordet i et bloggnavn, så blir ikke jeg noen tilhenger, beklager 🙂 Ikke fordi jeg er imot banning, men fordi det føles ubekvemt. Ingen tvil om at det var akkurat det ordet som gjorde at han ble lagt merke til i utgangspunktet, og derfra klarte å bygge seg opp. Genialt i grunnen.
      Deg leser jeg uansett hvem sin side du skulle velge. For du har jo så mye kjekt du skriver om, ikke minst alle hobbytingene og idéene. Da kan jeg ikke være så kresen at jeg skal gå ut i fra hvem du liker og ikke liker. Det gir ikke mening, rett og slett. Det er nok krig og ufred her i verden. Jeg styrer unna så godt det lar seg gjøre.
      Og nå er det sol og glede som gjelder her. Ha en superherlig dag ♥ Klem

      1. Takk skal du ha 🙂
        Ja ang det navnet er eg helt enig, derfor omtales han også bare som kokken hos meg 🙂
        Ha en strålende dag du også 🙂

    3. SÅ enig med deg! Og jeg elsker også Kjerringa 😀 <3
      Jeg likte også da du stod opp for Mette Ask under rabalderet rundt Anne Brith, du er god!
      Må bare si at dere er et nydelig par, og du er vakker 🙂
      Klem og ha en god dag.

Siste innlegg