Nok en 17.mai med beina på bordet

 

 

Me trodde nok ikkje i fjor at me skulle sitte her likedan i år, men det gjør me! Tenkt du; Avlyst 17.mai for 2.året på rad!? Nei nei, det er slettes ikkje synd på meg, eller mine for så vidt, jooo…eg syns det er trist at Dib som er Russ ikkje får oppleve russetoget, ei heller får me se han i det. Me overlever, de eg faktisk syns litt mer synd på i år er de som har gledet seg til Barnetoget for 1.gang. Enten man er 6-7 år og tannløs eller førstegangsforeldre som hadde gledet seg til å se poden i toget – for første gang. Lite man kan gjøre enn å gjøre det beste ut av det – KOS kan me jo alle klare å skape enten det er sånn eller sånn. For å nevne en ting så har me fryseren smekk full av is og det er viktig på en dag som denne!

Eneste som egentlig irriterer meg med i år er at eg kan ikkje huske siste eg ikkje var ferdig planta ute til 17.mai!?! Vel, det har vært kaldt i år og da spesielt på natta! Har ikkje så god råd at eg kan tillate meg at et par tusen kroner (!?!?!) i blomster og planter bare kan fryse seg ihjel sånn plutselig – i mai! Ganske utrolig egentlig, men men…Amira og eg var jo på gartneriet på fredag slik at både vår og mor mi sin terrasse skulle se noen lunde bra ute….

 

 

 

 

…Denne kom eg hjem med! En svart (Knall stilig og den blir flottere og flottere etter som den vokser!) blomst som ikkje det fnugg minner om våren og 17.mai haha Eg har aldri likt å plante rødt/hvitt/blått i ei krukke, men masse blomster liker eg å ha til 17.mai – I år ble det ikkje sånn, har plantet litt, men siden de nesten ikkje hadde Georginer på gartneriet ser det litt stusselig ut på terrassen. Gjør ingenting for nå i løpet av uka skal eg tilbake for de få jo inn mer 🙂 Eg har fylt opp terrassen med flagg så helt galt er det jo ikkje!

Det er heller ikkje så varmt at me kan slenge beina på bordet – ute, neida…det var i 2019 me kunne sitte halvnakne å svette på denne dagen – Da hadde eg t.o.m allerede god gang i grønnsakkassen….Derfor vurderer eg seriøst å sette frø i den kassen – I DAG! Eg sjekket frøboksen i går og YES,
eg har absolutt alle frøa eg trenger! Det kalles “flagget til topps” *ler*

Eneste som er spikret for dagen er at Dib skal være Russ med kohorten sin og at eg mest sannsynlig ikkje får han hjem igjen før i morgen, Ali har kokt lam som skal i ovnen senere og det blir sikkert en god middag. Selve 17.mai feiringa får eg satse på at Tv`n gir meg, kanskje er eg heldig å får høre litt korpsmusikk her ute? Hvem vet? Ikkje godt å si, kanskje noe bare popper opp? Det skal også være båtkonvoi her nede i Tananger + det skal være veteranbiltog som skal kjøre fra Sola og ut hit, men eg satser på at eg hører noe fra terrassen. Helt ærlig blir eg litt stressa når de ramser opp ting som skal skje samtidig som de nevner 2 meter`n og evn munnbind annen hver setning i et provisorisk 17.mai program…Me er vel ca 7000 innbyggere her i Tananger? Hmm kan jammen bli knapt om plassen nede i havna hvis alle skal ha 2 m vingespenn…

Lag deg en fantastisk og uforglemmelig dag! Spis masse is, pølser og ellers alt du vil. Husk at årets nasjonaldag sammen med fjorårets går inn i historiebøkene 🙂 Så får me håpe at alt er tilbake til normalen neste år 🙂

 

 

GRATULERER MED DAGEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

9 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen 🇧🇻 sitter i kosekroken med strikketøyet og ser på regnværet og er glad jeg slipper å stå ute med Regntøy i dag 😁🇧🇻

    2. Gratulerer så mye med dagen til deg. Her har jeg også sittet ute på altanen og strikket i dag. Å er har vi sol fra omtrent skyfri himmel. Hadde opp flagget tidlig og pyntet på trappa med så flagg har også fått kjøpt masse blomster så det ser ganske bra ut.
      I dag blir det kjøttsuppe her og det bruker vi hver 17 mai og jordbær med fløte etterpå. Jeg bakte rullekake i går og den ble riktig fin og god.
      Nå skal jeg sitte og strikke på en vott jeg har lovet bort. Regner med at jeg kommer ganske langt på den i dag og kveld.
      Så får du og dere andre ha en fortsatt fin 17 mai.
      Hilsen ei som sitter i shorts og singlett.

    3. Gratulera så masse med dagen🇳🇴. Her gjør eg det eg vil, så dagen starta med en god fjelltur etterfølger av karbonade og potetsalat. Kost meg på terrassen med strikketøy og bok. Tror nok dagen blir avslutta på sykkelsetet eller på fjellet hvor eg trives best. Ha en fortsatt fin dag og nyt livet😘

Siste innlegg