Norsk Strikkeoppskrift ~ Store Størrelser

Designet av Ane Fiskum Sunde

 

En skikkelig oversized genser på vinterstid er absolutt noe man bør ha i skapet. Eg har et par stykker i deilig alpakka som virkelig er herlige å smette på seg om det er litt småkaldt inne 🙂
Alpakka syns eg er nydelig rett på huden, så mykt og godt!

 

 

 

Designet av Ane Fiskum Sunde

 

Vil tro at dette er en lettstrikket genser, strikkes top-down (Best sånn syns eg) Dvs du helt enkelt strikker den så lang du vil ha den – Deilig om den i allefall kommer litt ned på lårene 🙂 Du trenger en tynn tråd med Ull/Merino og en tråd Silke/Mohair så er du på god vei. Strikkefastheten er på 16 m såprøv deg frem
med hvilke pinner som gir deg det 🙂

 

EUN SWEATER
Bildene over
Str fra 115 cmtil 168 cm i overvidde
Norsk strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Sola skinner og det er 3 grader – Litt kaldt altså 🙂 Men himmelen er nå blå så helt galt kan det jo ikkje bli 🙂 Før eg helt parkerer på Hobbyrommet skal eg ut en tur og ordne noe. Tenker mens eg sitter på Hobbyrommet i dag skal eg fortsette med klevasken. Fikk i det minst halvert “Juletreet” innpå badet…haha Pr nå er det i grunnen bare stua, boden og Hobbyrommet som er respektabelt…sukk...Kjenner eg blitt ganske matt ja, i tillegg er det ene øret mitt potte tett! Har vært det noen dager nå så egentlig er eg nok sikkert litt forkjølet…

Skal jo ut på tur denne uka, men det blir tur på torsdag og ikkje i morgen. Turen i morgen er på 3 t og den på tordag er på 1,5 t – I samråd med storesøs dropper eg den i morgen og starter på torsdag. Er lenge siden eg har vært på så pass lange ture, kanskje best å starte litt rolig – Ikkje minst få teste turstøvlene på langtur 🙂 Turen på torsdag er også i området hvor eg vokste opp og DET skal bli veldig koselig! Kanskje eg kan knipse litt bilder av barndomshjemmet? Får se hvilken vei me skal gå 🙂 Men nå må eg komme meg på beina og få gjort litt!

 

 

HA EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Da var oppskriften kjøpt og betalt. Tror jeg kjenner flere som kan tenke seg en slik genser.
      Er nok lurt at du starter litt forsiktig med den korteste turen.
      Lykke til på torsdag.

Siste innlegg