Norsk Twist? Velg èn favoritt, eller flere!

Designet av Nina Ruth

 

Eg elsker i grunnen når noen bare strekker det liiitt lenger, ja slik som Nina Ruth har gjort! Slike twist hårbånd har jo for lengst slått rot i Strikkeverden, men hvem som “oppfant” det er neimen ikkje godt å si 🙂 Anyway, eg digger disse 3 varianten som er litt mer enn “bare” en twist, her er det liksom twist på twist  + en aldri så lite skru for
å si det sånn, og EG trenget et! NÅ, takk!

Til disse 3 variantene her er det brukt Air fra Drops og Pus fra DSA og du trenger stort sett kun 1 nøste, men på Firkløver`n under her bør du visst nok i allefall ha 2 tilgjengelig 🙂 Eg har ganske mange enkle nøster som er egnet så det gjelder bare å få ut fingeren og få gang! Har noen Fat Faerytale nøster liggende og det tror eg også kan funke fint ♥ Så ja, eg blir nok ganske enkelt nødt til å prøve meg, for helt ærlig?? Eg er ganske så nysgjerrig på HVORDAN den twisten strikkes, er ikkje du?

 

CHUNKY ORIGAMI DOUBLE
Bildet over
3 størrelser
Norsk oppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Nina Ruth

 

FIRKLØVER`n
2 størrelser
Norsk oppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Nina Ruth

 

SIKKSAKK
2 Størrelser
Norsk Oppskrift

 

 

 

 

* * * *

 

Sent i seng i natt og litt halvtidlig opp, men satser på at eg nå er ajoùr på timene og at eg slipper å stupe under dyna i ettermiddag. Enn hvor vondt eg har i beina har eg virkelig lyst å lage flere Pikekyss i dag…Har lyst på noen med blå striper også ser du…Endte opp med lite i egen pose så kanskje eg smeller sammen en porsjon til, får sjå. Er planlagt bakt potet til middag i kwell så sånn sett passer det dårlig å lage Pikekyss med tanke på bruken av komfyren. Ellers så har eg 2 pakker eg må pakke inn, en til kalenderen og en julegave. Burde også ha pakket inn Ali sin gave, men den kjører Amira rundt med i bilen fordi den er vanskelig å gjemme her inne i leiligheten *ler*
Så det får egentlig bare være.

Det eg burde ha gjort var å bare sette meg godt til rette med masse garn og strikket, koset meg mens eg momset på noe samtidig som eg så på Julefilmer! Eg har gått gått litt på akkord med meg selv siden slutten av november så det er virkelig på tide å begynne å roe ned 🙂 Jaja eg får nå se hvordan dagen blir, skulle ikkje forundre meg om eg sitter her i kwell med noen blåstripete Pikekyss og skikkelig vonde bein…*humrer*

 

 

LAG DEG EN
FLOTTERS LØRDAG

 

Gled deg til i morgen sier eg bare!!
Da er det tid for den 4. og siste Julegleden for i år!

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille med de ømme beina! 🙂

2 kommentarer
    1. Fine og spennende panneband. Kanskje det bare er måten de er sydd sammen på som gjør de forskjellig. Jeg har strikket et med en enkel twist på. Heldigvis var det en video som viste hvordan det skulle monteres ellers har jeg vel sittet her og lurt fremdeles.

    2. Så fine pannebånd!
      Idag har jeg vært på tur til Bergen, med datter og 2 av hennes små. Koselig julemarked, tur til Fløien og masse kos.

Siste innlegg