Ny kjole til høsten? – Strikkeoppskrift

Designet av Bente Geil

 

Akkurat sånn kjole vil eg ha, kunne også tenkt meg den i akkurat det garnet! Nemlig Geilsk Tweed….sukk…Strikket en gang en barnejakke i det garnet og den ble sååå fint. Selv om garnet egelig er litt dyrt går det fint
å strikke kjolen i det for det om! Garnet er ganske drøyt og du trenger ikkje mer enn 7-10 nøster, alt etter størrelsen og det syns eg er innafor for denn lekre kjolen! A-Fasong og V-Hals, blir ikkje så mye bedre…? Ja og, som sagt, garnet er som en drømt, får et litt rustikk uttrykk, men på en lekker måte om det er forståelig.
Kjolen blir tynn og lekker altså 🙂 Sign me up!

 

 

 

Designet av Bente Geil

 

En riktig så snerten detalje her i V-Halsen!

 

 

 


Designet av Bente Geil

 

Totalt lengde på kjolen er ca 92 cm, gjelder visst nok alle størrelser, men siden kjolen strikkes Top/Down bestemmer du jo det selv 🙂 Kanskje du trenger en nye rød julekjole? Ikkje sant! Ahaaa uansett, en passende kjolen utover høster er det så absolutt, fin tykkelse med tanke på at me sannsynligvis
pakker oss inn i tjukke jakker og kåper 🙂

 

DAMETING
Bildene over
Str fra 84 cm til 113 cm i overvidde
Dansk, svensk, engelsk og tysk oppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Vettu hva som irriterer meg…litt? Jo..det er når eg f.eks sender en mail å spør om noe som eg muligens kunne tenkt meg å bli med på…åsså får man man ikkje svar! Ja jo, selvfølgelig, folk kan være på feeerie, selv eg skjønner det, men en mail? Den kan man vel svare på? Trenger egentlig kun et kjapt “ja” eller “nei”, hadde vært litt greit…jaaa..Eller et automatisk tilsvar som sier at man faktisk er på en lang ferie…

Men ok, IT`s FRIDAY!!
Laget meg litt extra arbeid på Hobbyrommet i går…Å ja, det så absolutt mulig! Eg laget noe som i mine øyne ble ganske så vellykket, helt til eg skulle teste det i bruk! Iiiik! Funka ikkje…shit! Hjernen jobbet litt på spreng for eg kunne jo ikkje bare kaste det. Laget et par deler til for å få en annen løsning, pr nå ser det greit ut,
det gjenstår å se hvordan det vil funke etter montering! *Nyetingoppstårheltplutselig*

Ellers er det helge/ukehandel på dagsplanen, vår egen altså. Sitter fortsatt her med kun ett kombiskap og det blir for lite altså! Nei….skapet funket ikkje etter at det ble fikset så det var nok noe annet som var ødelagt ja. Går helt fint for me har fått godkjent at me får nytt skap (Garantisak), venter egentlig bare på at de skal ta kontakt slik at me kan planlegge når og hvordan…Liker ikkje å vente sånn…nå har me vært ukevis uten det ene skapet…Å ja, me er heldig som har 2, men det blir for lite og ting må vurderes før det handles for me har jo ikkje plass til det me pleier å ha..Savner f.eks å fylle opp et par fryseskuffer med is….nå må me faktisk ha MAT i de skuffene…*Ler*
Ja, det er et problem..

 

 

GOD FREDAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg