NYBEGYNNER? Deilige StrukturSokker! GRATIS Oppskrifter

Designet av All Knit Up

 

Har blitt mye sokker denne uka, men HALLO!? Når de popper opp som perler på ei snor er eg den som sluker alle rått! Ja, eg påvirkes av farger, men ny struktur er alltid gøy å lære og slettes ikkje vanskelig! Blir flotte sokker av dette 🙂 Dette er sokker som du som er nybegynner trygt kan prøve deg på. En annen ting? Lær deg Kitchener Stitch først som sist, ei tå har vel aldri blitt penere!

 

 

Designet av All Knit Up

 

Strikkefastheten på begge parene er 32 m, så ja, tynt garn og tynne pinner er tingen vettu 🙂

 

GREAT STONES
Bildet over
GRATIS Oppskrift

 

 

 

Designet av All Knit Up

 

UNDERPASS
GRATISOppskrift

* * * *

 

Jajaja, det er greit det er mandag, men det får da være måte på sløvhet! Som eg meldte i morges så gikk eg å la meg for eg var jo på langt nær våken. Krøp under dyna halv 12 og tenkte at en time kunne gjøre godt….VEL…
Eg våknet 15.45!! det er OVER 4 timer det!?!?! Så aldeles ikkje normalt! Som regel når eg tar meg en kvil så våkner eg selv etter 1 t, men nå man blir vekket etter å sovet i 4, ja da er det noe som er riv ruskende galt spør du meg!! Eg fikk en melding om at det var ei gruppe på FB for oss med Lavt Stoffskiftet, eg meldte meg inn og det første eg møtte på var denne lista her:

 


Tja, det var jo en god beskrivelse på meg det jo! Før eg ble operert siste gangen i halsen hadde eg selv skrevet ei liste lignende denne som eg tok med meg til legen. Hans respons var: “Det er jo noe i grunnen de fleste kvinner ofte opplever enten de har LS eller ei” Jaja SÅÅ oppmuntrende var det kan du si, men da viste det seg jo at eg hadde flere svultser i halsen og det ente med at hele kjertelen måtte opereres bort. Eg har ennå ikkje hørt noen ang prøvene eg tok forrige mandag, det tar eg som at “Alt er normalt”! DET irritererer meg, ikkje bare fordi eg KJENNER at noe er galt, men også fordi eg vet at det er stor forskjell på hvor man ligger innen for normalfeltet! Den gangen eg fikk påvist LS var eg også innenfor normal, men eg lå helt i bunnen. Det vil jo si at alle er me forskjellige og det at man FØLER at noe er feil bør jo veie tyngre? En annen ting er jo denne overgangen, den kan også ha flere av de samme symtomene, det er eg inneforstått med. Da mener eg at NOE bør vise på prøvene.
For å si det sånn; Mensen har vært av og på i et par år. I fjor i juni hadde eg den, så var den borte resten av året, fikk den igjen i januar og da var den her HELE måneden, men har ikkje sett den siden. Ikkje kom å si at eg ligger innen for normalt, selv om dette er helt normalt, skjønner?

En annen ting, når eg sitter å leser litt inne på den gruppa skjønner eg ingenting! Har egentlig aldri forstått meg på de prøvene da legen min ikkje forklarer det noe særlig. Har alltid hatt inntrykket av LS bare er noen noe har og at det ikkje er noe problem forbundet med det, men det å ha en Autoimmun sykdom er ikkje alltid bare bare. Sist eg var hos legen kommenterte eg på at eg etter siste operasjon føler meg veldig hoven i halsen og ikkje minst veldig følsom. Tja, den kunne være fordi strupehodet kom lengre frem fordi kjertelen var borte…Men selv føler eg denne hevelsen varierer litt, så ikkje vet eg. Fikk nå innvilget en ultralyd da og legen på SUS fant en REST av Skjoldbruskkjertelen som er operert bort, men sa at de kom ikkje til å fjerne den uten at den viste bevegelse… Planen min er å ringe i morgen til legekontoret og spør om de kan maile meg prøveresultatene. Regner med at eg selv kan finne ut litt via både Google og denne gruppa på FB.

Jaja, med 4 t søvn i nakken skal eg nå lage meg en god kwell tenker eg!
Skal plukke opp strikketøyet og sette på Sopranos! Kos deg du også 🙂

 

 

NYT KWELLEN!

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Så slitsomt og ikke være i form. Håper virkelig du kommer deg snart og at du får noen svar. Ha en fin strikkekveld.
      Klem fra ToveR

Siste innlegg