Nydelig teppe i Finull – Norsk strikkeoppskrift

Designet av Pinneguri

 

Pinneguri, ja hun er en av de “gamle” traverene som eg elsker i strikkeverden. Hennes design er så gjennomførte, ja litt sånn rustikke og solide design, føler eg. Ordentlige! Eg elsker det! Teppene hennes strikkes på en genial måte, ja det var da eg prøvde meg på et av hennes tepper for X-antall år siden at eg fant ut at det er jo ikkje sååå ille å strikke tepper med masse mønster: Teppet strikkes som en genser, eller som bolen på en genser. Rundt og rundt så langt du ønsker før du bare klipper det opp å strikke kant. Det er faktisk så enkelt som det høres ut. Det var også på et av hennes design eg våget å bare klippe opp jakken eg hadde strikket uten å bruke symaskin! Det er pga henne at eg i ettertid har kunne strikket flere jakker….før eg lærte dette strikket eg jakker frem/tilbake 🙂

 

 

 

Designet av Pinneguri

 

Eg er jo også veldig svak for I-Cord, hele teppet her får seg en fin I-Cord kant, lekkert ser du 🙂 Teppet kan du selvfølgelig strikke i det garnet du vil, men her hadde eg nok følgt oppskriften: Finull og/eller Kauni ♥
Et virkelig nydelig teppe og godt gjennomført 🙂

 

 

VOKSENTEPPET
Bildene over
Str 80 cm X 150 cm
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Det blir liksom ikkje helt sommer jo?? Finner ikkje den der iveren til å kaste meg over blomster og frøposer? Det er jo kaldt!!?? Nok en gang får eg bare si: Til helga kanskje? Eg plantet sukkererter for en stund siden når det VAR varmt og fint, de er ikkje kommet på langt nær så langt som ved tidligere plantinger…Agurker, Chili og Koriander står ennå i drivhuset…I grønnsakkassen er det fortsatt bare Bladpersille og Rosmarin…*Sjekker Yr*:
Høyeste temperatur resten av mai er 13 grader…

Får vente på den gode varmen for eg har tenkt å teste ut om det virkelig er så enkelt som
det så ut å plante bananfrø!?!? Har du prøvd det?

Tja, eg får lage meg litt frokost og sette meg inn på Hobbyrommet og ta dagen som den kommer.
Planen er å dra på Strikkekafé senere og det håper eg å få til 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer

Siste innlegg