NYDELIG TUNIKA # Strikkeoppskrift

Designet av Annie Lupton

 

Snakk om å bli beduggen og passe ør mellom ørene! Denne var jo såå fin Ja den har jo egentlig litt av alt! En lekker blonde, masse fletter, V-hals OG raglan – Alt man rett og slett kan be om og samtidig så virker den så enkel og der med blir det lett en tunika som kan brukes ved ganske mange anledninger 🙂 DET liker eg! Ikkje minst årstidene!! Som du ser av bildene kan du like gjerne bruke den om vinteren som om sommeren – Ingen problem. Eg har jo opp gjennom årene virkelig frontet bruken av kjoler og tunika i hverdagen, ja for du vet;
En helt vanlig…ehee…tirsdag kan fort bli en fest

 

Designet av Annie Lupton

 

Ser du? Ganske grei og helt enkel oppe og det er eg glad for! Hadde designeren begynt med blonder og fletter også her, ja du kunne det fort blitt too much! Ååå eg syns det er såå fint med V-Hals!
Ekstra kledelig syns eg det er når man strikker raglan 🙂

 

 

Designet av Annie Lupton

 

Orginalgarnet kan du ta en kikk på HER og ut i fra det kan du jo danne deg et bilde av hvilket garn du ønsker å strikke med. Selve garnet har i følge info en strikkefasthet på 20 m, MEN oppskriften har en strikkefasthet på 17 m på pinne 4,5. Derfor skal du aldri bare stole på det som står på garnet fordi det er kun veiledende.  Hvis du har strikket en stund vet du sånn ca hvilket garn du kan bruke basert på egne erfaringer, men uansett hvor proff du er anbefaler eg alltid en aldri så liten prøvelapp. Det er fort gjort å strikke størrelse telt ser du! hehe Orginalgarnet er 50/50 ull og alpakka, absolutt en deilig mix 🙂

De første garntypene som bare poppet opp nå var Nepal, Lima og Alaska fra Drops! Disse får du også på Tilbud nå om dagen så der kan du virkelig gjøre et skikkelig røverkjøp!! Når eg satt å scrollet der inne fikk eg det også for meg at det muligens hadde vært fint å blant inn litt av Alpakka Bouclé?? Du har jo også muligheten til å strikke den i noe mer sommerlige garn, min tanke er jo at Lin hadde vært deilig på denne årstiden 😉

 

SERAPHINA TUNIC
Bildene over
Fra 83 cm til 137 cm i overvidde

 

* * * *

Mor mi ringte i går. Hun lurte på om me skulle på Europris å handle snop snart! Njai, det har eg ikkje en gang tenkt på svarte eg. Hun hadde snart ikkje mer igjen av Påskesnopet så hun hadde lyst på 1 kilo denne uka siden det er 17.mai 🙂 haha måtte nesten bare le av det hele, men da blir det vel en tur til Europris da? De har i følge henne tilbud hele uke til kr 9,90,-. Så da skal me kjøpe 1 kg til henne og så måtte me kjøpe 2 kg til oss selv og hun spanderer hehe Vel vel da var jo det i boks da *ler litt*.

Har i grunnen ikkje tenkt så mye på 17.mai eg…Gikk jo opp for meg for et par uker siden at me har jo INGEN som går i tog for første gang på 100 år liksom! Prøver å pushe DibHassan til å gå i Folketoget sammen med Taekwondo gjengen, meeen det virker ikkje helt som han har lyst til det. Han har jo trent nå i flere år og min tanke er jo at der stas for de små at de store også deltar, men me får nå se hva han blir enig med seg selv om 🙂 Forstår veldig godt at han vil være med venner å SE på tog for det har han jo heller aldri gjort siden det alltid har vært barnetoget etterfølgt av aktiviteter her på stadioen. Hmm da gjenstår det Ali og meg da? Barnetoget på NrK da eller? Er me kommet dit liksom?? Hmm mor mi kunne også fortelle at det visst nok er meldt opp til 22 gr på fredag så kanskje me finner på å dra inn til Stavanger? Ja for det går vel alltid et tog, eller?

Nei vettu? Eg må ut å vanne Grønnsak“HAGEN” min eg! Var meningen eg skulle gjøre det i går da sola gikk ned, men det ble så kaldt at eg droppet det!! Sjekket nattetemperaturen før eg la meg og kom frem til at 7 gr er helt innafor og at eg ikkje trengte å legge på noe duk. Eg gleder meg sååå til det begynner å sprette i den kassa altså, ja eg føler meg helt tusset! Nå når me skal handle til helga skal eg også kjøpe noe flere frøposer, men av hva? Nei, det aner eg ikkje!

Du? Del gjerne innlegget om du kjenner noen som liker å strikke kjoler!
Kanskje det er akkurat denne de ikkje visste de trengte?

 

 

HA EN SKIKKELIG
HERLIG DAG OG KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille med GOD samvittighet 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg