NYDELIG TUR ALENE – Bli bombardert av bilder!

 

Yr sa sol og blå himmel ute på Tungenes, her i Tananger kom tung tåke inn fra havet og det ble mørkt og nesten ingen sikt…Likevel kjørte eg ut til nettopp havet! Stolte på Yr! Det var litt tåke her ut, men da eg startet å gå langs svaberga så eg at eg gikk bak tåka og at den lettet jo lengre eg gikk 🙂 Ble en helt utrolig herlig tur! Gikk ca 5 km helt i vannkanten på svaberg før den biten ble avsluttet på Sandestrand og eg gikk tilbake langs sykkelstien 🙂 Det var godt og varmt + det var tilnærmet vindstille, det i seg selv er sjeldent her ute.
Møtte på en haug med geiter og ganske så mange kuer 🙂

 

 

 

Det var en lykkefølelse å møte svanefamilien igjen, ikkje minst at eg fortsatt kunne telle 7 unger ♥
Ingen ble måkemat i år, nå trooor eg muligens de er for store for ei måke!?

 

 

 

 

Det er virkelig balsam for sjela å gå slik som dette…

 

 

Ser ut for at fyret skal få seg et ansiktsløft 🙂

 

 

 

Var en del alger igjen her ute, fasinerende syn

 

 

Me var på vei mot hverandre på samme vei, men så gikk de en vei og eg tok den andre – Greit å kunne komme til enighet, tenker eg 🙂 Artige dyr de geitene! De går ikke, de hopper og danser!

 

 

 

Selv kuene samlet seg og la seg ned da eg passerte!

 

 

Heeeelt ut, så langt som det er mulig

 

 

 

Greit med en veiviser på tur 🙂

 

 

Makan til høyt gress!

 

 

Sandestrand, den nordligste sandstranden langs jærkysten

 

 

 

Siden eg gikk alene valgte eg altså å ta returen på veien, fordi: På baksiden langs fjorden hvor me vanligvis går er det mye stein og det er klyving og hopping som gjelder – Tenkte det var lurt å ikke gå der alene, man vet jo aldri 😉

 

 

Ble ca 2 km rask gange bort til bilen 🙂

 

 


Dette er turen i da, som du ser følge eg ikkje neset helt rundt, eg kappet det av på midten….

 

Slik ser turen vanligvis ut, men det er ikke sååå mange meter som skiller veiene 🙂 Uansett, godt fornøyd, litt “sur” for eg ville gått enda lengre i det fine været! Det er ganske spesielt å komme til bilen og ikke være sliten…! Deilig! Nå blir det kos her på Hobbyrommet resten av kvelle 🙂

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Takk for flotte bilder. bombader oss gjerne med det. Så kjekt at det var vindstille hos deg. Her ser det ut til at vi får en sommer med kraftig vind når det er sol. Hadde en slik lei sommer for noen år siden også, Nesten umulig å ha døren oppe. Men når kvelden er her, ja da er vingen vekk. Knurrer litt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg