Nydelige Luer – Strikkeoppskrift

Designet av Skye Knits Designs

 

Hvis du skal kunne nyte en lekker julelue i år bør du vurdere å få den på pinnene ganske snart 🙂 Dette er jo ei lue som kan leve i maaange år, ja om du ikke bruker julelue hele året! Akkurat som eg gjorde i fjor; Vasket og pakke alle julepysjene ned sammen med julepynten. Så smart! Dvs at i år trenger eg ikkje lete desperat etter de for så å vaske de før eg kan begynne å bruke de. Planen i år er å tømme pysjskuffa, legge hverdagen til sides og så fylle opp skuffen med kun julepysjer 🙂 Det kan du også gjøre med typisk strikketilbehør du strikker –
ergo varer det lenge!

 

 

 

Designet av Skye Knits Designs

 

Fairisle ble jo veldig så lekkert i julefarger! Strikkefastheten ligge på 29 m/33 row og med pinnenummer 3,5 mm er det veldig overkommelig! Hvor mange luer rekker du før stria er i gang?? Strikker du flere kan du bytte om på fargene og lua får et nytt utrykk, sjekk bildene på linken under. Strikker du den andre farger, ja da kan du plutselig få ei lue som kan passe på påskefjellet 🙂

 

CHRISTMAS KEP
Bildene over
One Size, passer en gj.snittlig voksen
Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Fredag og det betyr en liten handlerunde for uka, siden eg var innom butikken en tur i går blir det nok ikkje så mye me trenger, men me må til IMS. Ali fikk et godt tilbud på et hel lam av slakteren han kjenner, så mulig me slår til på det!! Me bruker en del lam gjennom året og siden Ali er kokk og vet hvordan bruke kjøttet på best mulig måte kan dette svare seg 🙂 Spennende! MEN, på julaften blir det kalkun 🙂 For min del kunne me også hatt Dumpling…! Skjønner det ikkje, men eg har blitt litt hektet på det!

Sånn ellers inne på Hobbyrommet er det litt kaos om dagen…Driver å pakke kalendere, 5 stk ble det i år og det gjelder å holde tunga rett i munnen for å ikkje blande…Litt hektisk, men absolutt gøy! Har begynt å samle julegaver eg har kjøpt i esker under skrivebordet. Når julepynten er på plass i stua kan de pakkes inn og legges under treet og EG kan få vasket gulvet på Hobbyrommet 🙂 Jadda!! Da me var innom Jula her om dagen kjøpte eg en lyslenke eg skal bruke rundt den store eføyen me har på trappa, å nei trengte ikkje ny lyslenke, men AKK denne var så fiiin! Gleder meg til å teste den! Den består av varme lys, men annen hver pære er rød! Spennende!

Vel vel, siden me skal avgårde til IMS i Hillevåg må me snart komme oss på hjul, bor du i omegn så vet du at Hillevåg er ikkje plassen du ønsker å være en fredag når rushet starter…

 

 

 

HA EN GOD FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

Siste innlegg