Nytt Tøft og Lekkert Sjal fra Joji Locatelli # Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Joji Locatelli

 

Selv om eg ikkje helt kan sette fingeren på hvorfor så har eg virkelig likt Joji Locatelli fra første gang eg fant henne! Det begynner å bli en del år siden, ja faktisk over 10 år siden da eg strikket et av hennes design for aller første gang! Den gang da strikket eg DENNE SØTE 🙂

 

Tror, eller eg er ganske sikker, at det må være følelsen av jordnærhet som gjør at eg liker henne så godt! Ja det må det være 🙂 Ut over det så elsker eg det aller meste av det hun designer og mappa med hennes oppskrifter er ganske stinn! Er bare mangel av effektiv strikketid som skiller meg fra en garderobe full av hennes design! Noe har eg og plutselig fikk eg lyst å ta på meg Lemongrass som eg strikket for en del år siden! Eg er alt for lite flink til å bruke det eg strikker sånn helt til vanlig! Kanskje eg kan bruke den når eg skal inn til Stavanger på kino i kwell?? Tror Denne kan passe fint siden det i grunnen er ganske så kaldt!

 

 

Designet av Joji Locatelli

 

Skikkelig tøft dette sjalet syns eg! Strikket i et godt merinogarn på pinne 5 så dette fikser du relativ fort! Perfekt nå utover våren både til å ha i halsen om du ennå må pakke deg inn i en jakke, eller over en noe tynnere genser når det blir litt varmere ute, eller mindre kaldt er vel mer riktig å si hehe

 

Dessuten er det helt supert over en snaisen sommerkjole når de dagene kommer ♥

 

 

Designet av Joji Locatelli

 

ODYSSEY SHAWL
Bildene over
Str 47 cm X 197 cm
Gratis Strikkeoppskrift

 

“Odyssey is a way for me to give back to the knitting community.
You can download it for free, forever, but it is not a free pattern…
The making of this pattern was paid by all of you, knitters, as a community.

By supporting me and my family, you are allowing me to do a job I love and I am giving that love back.
And by supporting I don’t only mean ‘buying my patterns’. Support also comes from all the love you send me with your messages. I couldn’t do it without you. 
Therefore, because you are a member of this community,
this is a pattern from me to all of you.”
-Joji Locatelli

 

 

 

* * * *

 

Haha muligens noen av dere fortsatt fundere på starten her? Men, ja, eg skal absolutt inn til Stavanger i kwell!! Jepp, eg skal på KINO!?!?! År og dag siden faktisk, ja at eg har vært på Kino! Husker eg så de fleste Harry Potter filmene med DibHassan, men eg husker ikkje hva eg så etter det! Hmm men i dag! JuHuuu i dag skal eg se en film eg VIRKELIG har lyst å se, eg ville se den før jul, men da fikk eg ingen med meg…Ali er ikkje så veldig glad i kino og ingen av ungene hadde verken tid eller særlig lyst å se filmen eg MÅTTE se! haha
Eg har siden, tja, siden videregående virkelig elsker Queen og Freddie Mercury!
Da er det helt naturlig å se filmen Bohemian Rhapsody, ikkje det??

Må jo bare fortelle hva som har skjedde da! Nylig, ja faktisk i romjula ble eg kjent med ei kjekk dame som leser bloggen min, hun bor i nabokommunen og tok kontakt med meg og me hadde noen koselig kaffi/skravletimer her hos meg på lille Nyttårsafta. Her om dagen fikk eg en ny melding: Hun hadde av alle ting vunnet LuksusSalen på Stavanger Kino og ville invitere med seg noen hun ville på kino med så da skal eg og noen andre få bli med på dette. I utgangspunktet var Ali og eg invitert sammen, men som sagt, han er ikkje så glad i kino så DibHassan
og eg skal gå! Det er jo nesten bare enda koseligere! Da blir det kvalikk tid på han og meg 🙂
Amira skal være sjåfør så dette blir digg 🙂

Akkurat i øyeblikket skinner sola fra skyfri himmel, men det er kun 1 grad!! Uansett bedre enn den gråe og våte dagen i går! Krysser fingrene for at sola forblir der hun her hele dagen. I kwell kommer eg hjem ca samtidig som Farmen Finalen og det skal bli spennende! Som patriot HÅPER eg på at Kathrine vinner! Hun har ved flere anledninger satt Stavanger på kartet og nå gjør hun det gjerne igjen så eg HEIER på henne så klart 🙂

Ellers har denne helga vært noe sløv!? Eller, litt feil å si kanskje for helga har forsvunnet SWOSJ, eg har fått gjort en god del, men hodet henger igjen i forrige uke kjennes det ut som for eg er noe svimmel og rar!? OvergangsSymptomer?? Litt plagsomt så eg håper det gir seg, mistenker også en nedad sving i stoffskiftet…
på tide med litt nye prøver kanskje?? Vel vel It`s SUNDAY!

 

 

 

 

 

LAG DEG EN
STRÅLENDE DAG!

 

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som Gleder seg! 🙂
Røykfri i 86 dager!

0 kommentarer

Siste innlegg