Oj Oj Lekkert! – Dansk Strikkeoppskrift

Designet av Pia Trans

 

Trenger ikkje alltid være så avanser og flott for å blir “perfekt”. Egentlig et enkelt sjal som er langt og tynt i struktur, men så lekkert det ble det! Ikkje det?? Sjalet er egentlig One Size, men du strikker det så langt du vil,
hvordan du kan gjøre det står i oppskriften 🙂

 

 

 

Designet av Pia Trans

 

Designeren har strikket sine i alpakka og mohair, enten i enkle tråder eller doble. Et lett sjal som dette er jo noe man kan ha liggende og slenge rundt seg som prikken over I`en på et hvilken som helst antrekk – Ikkje sant vel? Kjenner at dette er noe eg kunne hatt i flere farger…Har ei hylle som bugner av tynn alpakka
i alle regnbuens farger…Bare å starte kanskje??

 

POOL SHAWL
Bildene over
En størrelse
Dansk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Jaggu meg: Årets første lørdag! (Haha ja eg måtte bare, elsker “Årets første”). Fortsatt POTTE TETT!! Ikkje bare
i øret, men nesa og øynene også…WTF! I går dryppet eg olje i øret…Leita meg ihjel etter den der “skylle-i-øret-ballong”, fant eg den?? NEI! Siste eg så den var når Dib sto inne på Hobbyrommet å sjonglerte med den.…da er det jaggu ikkje godt å si hvor den endte opp….Han kom inn med den fra badet og spurte hva det var før han altså sjonglerte og hadde det morsomt en stund….Gudene vet hvor den ble lagt…sukk..Satt med varmepute på øret
i går…Har klart å utligne øret før med det, skaper et vakum og så kommer den nydelige poppingen…
Ikkje i går...Potte tett altså!

Anyway….fikk da gjort mye i går og det var herlig! Kjøkkenet var strøøøøkent! Tok siste finish i 1 tiden i natt da eg tok ertersuppa over i mindre gryte og satte den i kjøleskapet…Gikk og la meg halv 3 da var kjøkkenet halvveis bombet….“Nattmat a`la Dib” Jaja, i dag lukker eg døra til kjøkkenet og setter meg på Hobbyrommet, har noen perlerier å perle, så det så. Senere blir det sannsynligvis Fahitas og Amira og Eirik kommer –
Da blir det sikkert litt strikking og kos:)

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Skjerfet ligner på de “sosse-skjerfene” vi brukte på slutten av 70-tallet i min spede ungdom.
      Vet ikke om andre brukte de, men vi var på leirskole på Haraldvigen med innlagt shopping tur til gågata i Kristiansand. Da sa hun som hadde tre store søstre og visste alt om mote at dette var “sosse-skjerf” som alle de kule på ungdomsskolen brukte. Så samtlige jenter i klassen (vi var kun 4) kjøpte sånt skjerf og følte oss veldig store og kule.

    2. Og der var mønsteret kjøpt og skrevet ut. Superfint og perfekt til restenøster. Takk for tipset. 🙂
      Ha en fin helg.

    3. Dansk oppskrift? Var ikke noen språkvalg, ble engelsk, men det går det også. Må lese, ikke bare kaste et blikk på teksten. Har en del Drops alpakka. Tenker det blir bra.
      Planen er å ikke kjøpe noe garn p en stund, så sant det ikke kommer et spesielt ønske fra barn eller barnebarn
      Klem fra Liv

Siste innlegg