“On The Beach” på Terrassen – Gratis Strikkeoppskrift

 

Designet av Isabell Kraemer

 

Åååå JA, eg bare MÅ! Denne tror eg at eg drar frem hver eneste sommer og det er ene og alene fordi det er en av mine absolutte sommerfavoritter!! Lett, luftig og ja, rett og slette bare en deilige favoritt ♥ Kall det gjerne en gammel slager, men gammel, eller ut av mote vil den aldri blir – Ikkje så lenge eg har noe eg skal ha sagt *humrer*

Husker det sååå godt da den ble publisert i mars 2012, for eg fikk den kjapt gjennom printeren og en bestilling av garn gikk FLUKSENS rett til Rasmilla i Danmark og genseren var ferdig om sommeren. Husker ikkje nå hvorfor valget da falt på “Rasmillas Luksusgarn”, men eg har heller aldri angret! Det er 75% ull og 25% silke. Det sørgelige er jo at det er borte vekk og selges ikkje lengre!! Elsker det garnet!! MEN, ingen panikk for Holst Garn har et som passer supert: TIDES Ull&Silke er så og si AKKURAT det samme bare med en fordeling på 70/30 – Helt fantastisk deilig ♥ Som med alt annet garn hos Holst så får du også TIDES i flere nydelige farger
og ikkje minst til en billig penge!

Eg strikket min genser i str XL og trengte KUN 3 nøster i hver farge, altså 6 totalt = 162 kr noe som vil si at du slippet unna toll og hele pakka-Billig og deilig sommergenser med en flott og svalende V-Hals ♥

Den er strikket med dobbel tråd og eg brukte pinnenummer 5 og strikkefastheten på genseren (oppskriften)
er 18 m/26 row, strikkes Top/Down 🙂

 

ON THE BEACH
Bildet over
Fra 76 cm til 115 cm rundt brystet

 

 


Siden me er innom stranda! Me har fått stranda hjem på terrassen ♥ En av fordelene med å bo ganske så nærmed Jærstrendene! Ja for sanddynene der ut er jo full av små strandfioler og når det blåser så fyker det jo sikkert frø over alt og noen (eller en del da) har landet bak garasjene våre 🙂 Oppdaget i dag at de blomstret over alt i steinrøysa bakom der så i ettermiddag var det “ut på tur”. Me tok me oss en boks, fikk bort en del av steinene og bare løftet opp noen tuer mer røttene på og krysser fingrene!! Aldri prøvd det før, men mor mi tok med seg ei lita tue fra Orre Stranda for noen år siden og bare la det i gården sin hvor hun har singel.
Nå har hun strandfioler all over the place

 


Beklager elendig bildekvalitet!! haha Bildet er fra sommeren 2012 da “On the beach” var ferdig!
Den holder seg fortsatt like fin 🙂

 


Nå bare håper eg at Strandfiolene fester seg og virkelig koser seg opp i her! Har du prøvd dette?
Er ganske så spent for det hadde vært så kjekt om eg fikk det til 🙂

 



Siden Strandfiolene stort sette vokser og lever på nesten bare sand tok eg kaktusjorda som det er mye sand i
og strødde godt rundt en del av steinene, la fiolene opp på som et teppe, strødde jord opp på der igjen, ristet litt i blomstene for å få jorda litt ned i. Til slutt så vannet eg veldig forsiktig og mer enn det kan eg egentlig ikkje gjøre. Det var jo kanskje nå det burde vært sol, men når me var ute å røvet blomster så ramlet tåka inn fra havet…
til kwellen er det meldt regn så eg tror nok me bør dekke til denne lille stranda før me legger oss i dag.

 

 


Var også oppe på Gartneriet og klaget på den lilla blomsten me hadde her (Du kan se alt på Snapchat/vibbedille). De me traff på Gartneriet fikk se film/bilder eg hadde tatt av den lilla og de var enig i at eg burde får en ny, men ei mente at den lilla så heeelt fin ut og at det ikkje var bytterett! Ja hun virket nesten litt irritert? Vel, med så mye som me handler der opp har de jo bare alt å vinne på at me fikk en ny. De hadde fått inn flere farger så me valgte denne fargen i dag 🙂 Den strutter jo faktisk! Den lilla fikk eg fjernet en del jord fra og satte den i ei plastpotte
så får me se om den klarer å tørke, men flere av greinene har bare smuldret vekk på en måte.
ANYWAY! Eg er kjempe fornøyd 🙂

Kjøpte også en ny pose med Basilikumfrø og har nå sådd noen flere opp i den store Grønnsakkassen –
Eg vil ha til Pesto og trenger mye hehe

 

Så ja, ble jammen meg gjort en del i dag gitt! *Fornøyd* Videre plan nå er å sette på ei kanne med kaffi og hoppe i dusjen mens den trakter og SÅ?? STRIKKING!! Omg, eg har jo ikkje strikket i dag og kjenner abstinensene snike seg på! Strikker på noe smått og tøft! Blir det litt ferdig i dag så skal du få se i morgen! Når me var ute i dag svippet med innom Joker fordi eg ville scanne den der sporemeldingen på pakken eg venter på! Siste info er fra 16.mai når pakken kom til “mottakerlandet” og selv om det har vært fridag innimellom har det tatt lang tid mener nå eg!! De fant ikkje ut noe mer enn det eg visst så hvis det ikkje er noe utvikling i morgen skal eg ringe PostNord for de må jo skjønne at dette HASTER!?!

 

 

LAG DEG SELV EN
HERLIGE KWELL

 

 

Go`klem fra ei meget godt fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg