Opp eller Ned? -Uansett en Tøff Topp!

Designet av yamagara

 

Lei av å strikke nedover? Oppover? Hva da med å gjøre det hele sidelengs f.eks? Det er jammen ikkje dumt
og her får du en lett kombinasjon av sidelengs og nedover 🙂 Da kan du f.eks lett få stående striper som toppen over her uten å måtte draaa trådene med deg, stående striper blir jo penere på denne måten 🙂 Dessuten blir det jo en stilig effekt av å kombinere retningene. Det som når noen studere strikkeplagget du har på deg: “Hvordan har du strikket den? Ahaa…Nå ser eg det, du har strikket den delen sånn ja og sååå har du plukket opp og strikket ned – Smart!”

 

 

 

Designet av yamagara

 

Nedre del ser ut som rillestrikke, men No No, det er glattstrikket med vrangsiden ut og sååå kommer vrangborda 🙂 Kult ikkje det? Ermene formes med German Short Row så her får du litt av hvert kan du si,
nesten som “Salt, Surt og Syrlig”, eller Kinderegg da 🙂

 

TIN ROOF
Bildene over
Fra 87 cm til 140 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

Vettu ka?? Eg våknet kl 11.15 i dag!! Var våken en halvtimes tid i halv 7 tiden fordi den “vanlige” magen min slo seg vrang, men la meg til å sove igjen og har ikkje hørt alarmene i 9 tiden. Har i grunnen tenkt å ta meg en lat søndag! Planen eg la for en stund siden var at denne helga skulle eg raide de lokale gartneriene etter blomster og planter, men værmeldingen på Tv meldte 0 grader et par netter? Hmm har lyst å forholde meg til Yr for der virker det mer lovende 🙂 Jaja eg har skrevet liste på hvor mye og hvilke blomster eg skal kjøpe så eg tenker det vil skje en del til i løpet av uka så kanskje det bugner på terrassen neste helg? Tenker at det går fint å plante sukkererter også i løpet av uka, sjekket bloggen fra i fjor og 12.mai var dagen frøene ble satt i grønnsakkassen
så sånn sett er eg jo i rute 🙂

Har ikkje helt bestemt meg for hva eg skal drive med i dag? Hmm skal eg starte på Bie nr 5, eller skal eg knyte litt makramé, eller skal eg perle noe helt annet som eg har planlagt? Bare luksusproblemer kan du si, men eg tror nok eg må starte med å vaske Dib sin russegenser. Russegruppa hans har designet sin egen og den var skikkelig stilig! For å si det sånn, etter en russedåp lukter både det og det andre MoHaaa Ble til at han fartet igjen i går,
men nå er han hjemme 🙂

 

 

 

LAG DEG EN GOD SØNDAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Gleder meg til å se terrassen din i blomsterprakt.
      Men skal jeg være helt ærlig med deg, tror jeg nok at det ihvertfall er to uker for tidlig og gjøre de store innkjøpene. Men skjønner at du klør i fingrene.
      God søndag videre enten det er perling eller makrame.

    2. Så fin genser, den kunne jeg tenke meg å strikke.. eller jakka, valgets kvaler ☺. Må ta en om gangen. Knallfine begge to. Takk for fine tips.

Siste innlegg